[noticia]113198[/noticia]
Recomanacions de l'OCU
Recopilar i desar tota la documentació que disposin que demostri la vinculació amb la clínica o el prestador de servei: des de publicitat i fulletons a contractes, factures, pressupostos.Posar-se en contacte amb la clínica, presentant una reclamació per escrit, deixant constància fefaent que no s'ha complert el contracte i reclamant la finalització del tractament, exigint alhora que els donin tota la documentació, així com la còpia de l'historial metge. Si la clínica està tancada, cal adreçar-se al domicili social de l'empresa que consti a la pàgina web i al Registre Mercantil.
Reclamar davant dels Serveis de Consum els possibles perjudicis que el tancament els hagi pogut ocasionar: no finalitzar el tractament, pèrdua dels diners avançats, etc.
En cas d'haver patit una mala praxi, han de presentar una reclamació davant de les autoritats sanitàries de la comunitat autònoma.
Si s'ha sol·licitat un crèdit vinculat al contracte de servei signat amb la clínica o el centre, dirigiu-vos per escrit i de forma fefaent al departament o servei d'atenció al client de l'entitat financera on tingueu el crèdit, per sol·licitar-ne l'anul·lació per no haver prestat el servei. En no complir-se el que s'ha pactat, aquest crèdit deixa de ser exigible. Si passats dos mesos l'entitat no respon al consumidor o la resposta no és satisfactòria, pot presentar una reclamació davant del Banc d'Espanya.