La Creadora diu adéu al carrer Guimerà després de 80 anys

La botiga es traslladarà al local on fins ara hi havia hagut el Versàtil

Publicat el 17 de desembre de 2014 a les 09:55
Actualitzat el 17 de desembre de 2014 a les 20:42

La creadora marxarà del carrer Guimerà. Foto: L.C.


La mítica botiga de roba del carrer Guimerà La Creadora, haurà d'abandonar el local on fins ara estava establerta per la imminent posada en pràctica de la Llei d'Arrendaments Urbans, més coneguda com a "Llei Boyer", un decret que enguany ha fet 20 anys que es va redactar. Aquest, el que exposa és que els locals de renda antiga hauran de posar-se a preu de mercat a partir de l'1 de gener del 2015. "Aquest canvi només el poden assumir grans multinacionals, i jo sóc una micro pime i no hi puc lluitar", afirma David Augé, l'amo de La Creadora, que exposa que el preu de lloguer, amb la posada en pràctica de la nova llei, se li multiplicaria per sis o per set. I és que, com afirma Agué, "el preu de mercat del carrer Guimerà, que és on hi ha més afluència de gent, és desorbitat". És per això que, davant la impossibilitat de seguir tenint el negoci on fins ara el tenia, ha hagut de buscar alternatives d'ubicació. "Estem acabant de parlar amb els propietaris del local on fins ara hi havia la botiga d'interiorisme Versàtil, i segurament ens establirem allà", explica Augé, que declara que es pren aquest canvi com a una oportunitat: "ara estem en una època de canvi en els conceptes de negoci. M'estimo més positivitzar aquest trasllat i prendre-me'l com un repte per innovar". 

Una botiga amb 80 anys d'història
L'any 2016 farà 80 anys que l'avi de David Augé, Josep Augé Casserras, va obrir el negoci. "En aquell moment li va posar "La Saldadora", perquè l'any 1936 el tema dels saldos estava molt de moda, sobretot tenint en compte l'època complicada en què es trobava la societat", explica l'actual propietari, que comenta el motiu pel qual el comerç va canviar de nom: "es veu que a Barcelona hi havia una botiga molt important que també es deia "La Saldadora". Quan es van assabentar que a Manresa també n'hi havia una amb el mateix nom, van fer els impossibles perquè es rebategés. Fins i tot enviaven avions amb publicitat dient que "La Saldadora" autèntica era la de Barcelona i no la de Manresa". Finalment, Augé Casserras va decidir canviar el nom del negoci, que es va passar a dir com la coneixem actualment. 

Un cop passada la Guerra Civil, van adquirir el negoci els fills del propietari, Josep Maria i Joan Manel Augé Costa, tiet i pare, respectivament, de l'actual propietari. Va ser quan ells n'eren els responsables que cap a l'any 1962 van començar amb el "Prêt-á-porter", que volia dir vendre la roba confeccionada, ja que fins aleshores s'havia venut en peces.

"Jo m'hi vaig incorporar l'any 1992 i fins a dia d'avui encara hi sóc", explica David Augé. "Diuen que la tercera generació és, o bé la que fa créixer el negoci o la que el fa tancar", conclou, amb l'esperança que la primera opció sigui la que s'imposi a partir d'ara.