La Fundació CTM Centre Tecnològic, que forma part de TECNIO, i l'empresa EsmeBages han inicial el projecte AMORMOTO que té com a principal objectiu el desenvolupament i implementació de noves tecnologies d'extrusió d'acers, a escala industrial, per a la fabricació d'eixos (o barres) d'amortidors de motocicletes.
Actualment els les tiges d'amortidors de motocicletes es fabriquen d'acers amb cert grau d'aliatge, que afavoreixen l'etapa final de tractament tèrmic de tremp per inducció, on se li confereix al component les prestacions mecàniques desitjades. El projecte avaluarà l'ús d'acers amb menor aliatge, aportant diversos beneficies, com per exemple: els materials a estudiar tenen un menor cost (estalvi econòmic), les prestacions finals dels nous materials són superiors als actuals gràcies a la implementació de noves tecnologies, s'evitarà la fase de tractament tèrmic del tremp, estalviant-se temps i consum elèctric, amb la conseqüent disminució de l'impacte mediambiental.
El projecte també estudiarà la possibilitat d'evitar certes fases del processament utilitzat fins al moment, com pot ser l'estirat, calibrat i rectificat (per donar forma a la tija de l'amortidor) pel que fa a rectitud, diàmetres i altres paràmetres.
El projecte AMORMOTO, està finançat en la seva major part pel Ministerio de Economía y Competitividad dins de la convocatòria de projectes d'R+D+i INNPACTO 2012. El projecte tindrà una durada de 2 anys i un pressupost total de 600.000 euros.
Projecte bagenc per economitzar la fabricació d'amortidors
El CTM i l'empresa EsmeBages estudiaran nous materials i nova tecnologia que reduiran costos, temps i consum elèctric
ARA A PORTADA
-
Mor un motorista en xocar amb un autocar a la carretera de Manresa al Pont de Vilomara Pere Fontanals
-
-
El Baxi Manresa tindrà el Hapoel Jerusalem i el Bahçesehir com a rivals més durs a l'Eurocup Xavier Sucarrats
-
-
Rull inaugura la reforma del Consell Comarcal del Bages en un acte amb gran representació institucional Pere Fontanals
Publicat el 24 de gener de 2013 a les 12:58
Et pot interessar
-
Economia i Empresa Bernat Ladrón de Guevara, reelegit president d'una Associació d'Empresaris de Bufalvent especialment engrescada
-
Economia i Empresa El Kursaal posarà a la venda els espectacles de Festa Major aquest dijous a preus reduïts
-
Economia i Empresa Caixabank ajuda a pagar un tamisador a la Fundació Cardona Històrica per impulsar la comercialització de la sal
-
Economia i Empresa 38 empreses turístiques del Bages, reconegudes per la seva gestió sostenible
-
Economia i Empresa Laura Galobart guanya el 32è Premi Protagonistes del Demà del Rotary
-
Economia i Empresa UManresa estrena la Clínica Odontològica, que el curs que ve acollirà els primers cursos d'especialització