El darrer vídeo promocional de la Ruta del Vi de la DO Pla de Bages, titulat Memòries del vi; escriu la teva història al cor d'un petit país, ha estat premiat al festival Terres Check-In International Hospitality Film Festival celebrat a Platja d'Aro i que mostra les últimes tendències audiovisuals vinculades al sector turístic. El premi el van recollir el conseller comarcal de Turisme, Eduard Mata, i el president de la DO Pla de Bages, Carles Playà. Mata va refermar l'aposta de la comarca per un turisme responsable i transversal, "que permeti mostrar-nos tal com som i que serveixi per millorar la qualitat de vida dels ciutadans i afavorir el relleu generacional dels petits productors agroalimentaris". i Playà, per la seva banda, va dir que l'enoturisme al Bages és "una oportunitat per preservar el paisatge i mantenir viva l'activitat agrícola tot aprofitant la identitat que ens ha donat la història de la vinya i el vi. És un moment en què a través de la cultura del vi tanquem el cercle que ens lliga des de la terra fins al turista que ens visita".
El vídeo va ser un encàrrec de Bages Turisme del Consell Comarcal del Bages i el Consell Regulador de la DO Pla de Bages a Laia Olivé, productora del vídeo, amb l'objectiu de presentar i promocionar la Ruta del vi DO Pla de Bages, una ruta d'enoturisme cultural que es basa en les singularitats del territori, entre les quals destaca l'extens patrimoni de construccions de pedra seca vinculades a la història de la vinya i el vi de la comarca, que son l'origen de l'eslògan Tresors a peu de vinya.
El vídeo reivindica l'autenticitat del territori més enllà de la idea tradicional de bellesa turística. Amb un guió i unes imatges plenes de sensibilitat, convida a visitar i gaudir el territori amb tots els sentits a través de la Ruta del vi per crear-hi memòries de vida, posant en valor la importància de les petites coses, l'actitud de la comarca i la seva gent, la passió, la tenacitat i el vincle amb el passat, una identitat que li dona el seu caràcter unic i genuí. Al vídeo s'hi mostren fins i tot cicatrius del territori com els incendis del 2022 que van afectar les Tines de la Vall del Flequer per mostrar la persistència i l'amor per la terra que han permès superar moments difícils. De tot això en sorgeix una cultura del vi única d'una comarca que és el cor d'un petit país, un lloc no només turístic però sí real, que té molt per ensenyar i que val la pena visitar.
El vídeo intenta presentar també els elements de singularització de la Ruta del vi a través del guió i les escenes visuals: els milers de construccions de pedra seca fruit d'un passat vitivinícola esplendorós; la cultura de vi, entesa com la història d'un territori arrelat a la vinya des de l'època dels romans; la varietat picapoll, autòctona de la DO Pla de Bages; els vins i cellers amb Denominació d'Origen Pla de Bages; els indrets turístics de parada obligatòria (Sant Benet, Mura, Manresa, etc.) emmarcats en el Geoparc de la Catalunya Central i Montserrat sempre omnipresent. A més, també es posa èmfasi en la gastronomia local, els productes singulars de la comarca i la pagesia.
El festival Terres Check-In International Hospitality Film Festival és un festival en l'àmbit de l'audiovisual del sector del turisme que té per objectiu ser aparador de les tendències de màrqueting de les organitzacions que formen la indústria del turisme, l'hoteleria i la gastronomia a nivell mundial. El video de la Ruta del Vi DO Pla de Bages ha estat possible gràcies al suport de la Diputació de Barcelona, a través de la gerència de serveis de Turisme.