Serà una formació interdisciplinària que formarà professionals reflexius i crítics amb una sòlida base tecnològica, d'anàlisi de dades i de lideratge d'equips multidisciplinaris, des d'una mirada humanística que els permeti assumir aquest lideratge des del compromís amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible.
[intext1]
La presentació dels nous estudis es farà el proper 23 de març en un acte exclusiu en el qual hi participaran representants del món empresarial, universitari, professorat de secundària i representants d'institucions municipals. Durant l'acte, l'expert mundial en internet, president de la Fundació PuntCat i fundador de Roca Salvatella, Genís Roca, pronunciarà la xerrada titulada Estar sempre exposats a la sorpresa.
Un perfil professional que demanden empreses i organitzacions
Tant la societat com el món empresarial necessiten persones amb capacitat per comprendre i actuar davant la disrupció que representa la transició cap a la societat digital. L'objectiu d'UManresa amb el nou grau és formar aquests professionals i fer-ho de manera que siguin capaços de contribuir a la generació de riquesa, però també de fer-ho des d'una mirada humanista, amb voluntat d'aportar i destinar tot aquest coneixement a fer una societat més justa i equitativa.[intext2]
Els reptes socials que planteja aquesta digitalització fan necessari que tant el sector empresarial com sectors socials hagin d'incorporar persones competents en l'anàlisi i aplicació de noves tecnologies. D'altra banda, les institucions necessiten també de persones preparades per fer l'acompanyament de la transformació digital, així com de l'anàlisi i visualització de dades per a la presa de decisions.
Per tot plegat, les persones graduades en Gestió de la Societat Digital, podran ocupar llocs de responsabilitat com a expertes en processos de digitalització i anàlisi de dades, liderar equips multidisciplinaris en departaments d'innovació i transformació digital, gerència, recursos humans, comunicació digital i sistemes d'informació en l'àmbit empresarial. Altres sortides professionals del nou grau són en l'àmbit de la consultoria d'anàlisi de dades o de processos de transformació digital, càrrecs de direcció i gestió en centres tecnològics d'innovació, assessoria com a expert o analista en transformació digital per a institucions, ens públics i organitzacions no governamentals o càrrecs de responsabilitat d'innovació i impacte social.