CiU de Navàs denúncia que el 10% del que cobra l'alcalde anirà a la CUP

La CUP considera que aquest sistema de finançament dels partits és més transparent que no pas els "sistemes que utilitza la dreta"

Publicat el 01 de juliol de 2011 a les 15:27
Jaume Casals durant el primer ple de la seva legislatura. Foto: Jaume Vilà

El grup municipal de Convergència i Unió a Navàs denuncia l'incompliment "flagrant" de les promeses electorals que va fer el grup municipal de la CUP durant la seva campanya electoral respecte el sou de l'alcalde de Navàs.

Convergència veu un incompliment del què es va dir durant la campanya referent a que l'alcalde no cobraria més de 1.600 euros nets, quan en aquest ple ja s'ha assignat una retribució mensual bruta de 2.364,29 euros, el que significarà superar el valor màxim que van dir que cobrarien. La CUP va recordar que el compromís era amb els 1.600 euros que percebrà l'alcalde i que en aquest cas és la xifra aprovada en el ple.

La formació nacionalista també recorda que l'alcalde Jaume Casals ha admès que hi ha una part que sobrepassa aquest sou, xifrat en un 10% i que ha justificat que no el comptabilitza perquè serà entregat directament al seu partit polític. "Això vol dir que els ciutadans de Navàs col·laboraran directament en el finançament d'una forma gens directe ni transparent de la CUP, a través del sou que pagaran a l'alcalde". La formació independista ha admès aquest 10%, i considera que és un sistema "transparent" de finançament dels partits, més que no pas "els que utilitzen els partits de dretes".

Un altre incompliment respecte la campanya electoral, segons CiU, ha estat veure que l'alcalde obtindrà, a més a més, un altre sou públic ja que no deixarà d'impartir classes a l'Institut Obert de Catalunya, per la qual cosa, a partir d'ara, "l'alcalde de Nàvàs cobrarà dos sous i no tindrà plena dedicació a l'Ajuntament, a diferència de l'anterior alcalde de Convergència que tenia dedicació plena". Per la seva part, la CUP va insistir que la dedicació de l'alcalde és "totalement" plena, i que la tasca a l'Institut Obert de Catalunya es limita a tasques de "seguiment i correcció" que pot fer des de casa fora d'hores lectives.

CiU ha continuat denunciant que la primera tinent alcalde, tot i la dedicació parcial, cobrarà bruts 1.643,75 euros, quantitat que "gairebé dobla el sou màxim que fins ara s'havia pagat a l'Ajuntament de Navàs per un regidor a temps parcial".

Un altre dels temes que han estat motiu de crítica per Convergència és la decisió de variar el dia assignat per celebrar els plens dels dijous als dilluns sense haver fet cap consulta prèvia en busca de consens amb la resta de partits polítics, sistema que pot marcar un tarannà de manca de consens del nou equip de govern.

En el decurs del ple també es va aprovar, amb abstenció de Convergència, apujar aproximadament un 3,5% les taxes relatives a l'escola de música i el preu públic de l'escola bressol a diferència de la passada legislatura en que Convergència va decidir mantenir intactes els preus a causa de la crisis econòmica.