Iniciativa per Catalunya Verds del Bages, Berguedà, Solsonès, portarà al llarg de les properes setmanes als plens dels ajuntaments en el que té representació, mocions d'oposició al darrer decret de retallades del govern central. Per a ICV, "és imprescindible que el rebuig rotund expressat ahir en les multitudinàries manifestacions es traslladi també als ajuntaments".
La moció que el grup municipal a Sant Joan de Vilatorrada ha presentat per al ple del proper dijous expressa el rebuig al decret convalidat ahir al Congrés dels Diputats al·legant que "apujar el percentatge de l'IVA, eliminar la paga extra als treballadors públics i reduir les prestacions d'atur, provocarà només més pobresa, més desigualtat, menys consum i més atur".
Entre altres, des d'ICV qualifiquen la retallada de frau democràtic ja que el PP havia promès no aplicar aquestes mesures. En aquest sentit la moció proposa, a banda de rebutjar el reial decret, l'exigència al govern central que convoqui immediatament un referèndum sobre les mesures o bé que el president del govern dimiteixi i per tant es convoquin eleccions anticipades.
Per a ICV, "a Catalunya ha quedat demostrat amb les retallades del govern de la Generalitat que només aprofundeixen el país en la situació de crisi econòmica i només acabaran provocant més pobresa". Així mateix ICV denuncia "apujar l'IVA és una mesura clarament injusta ja que afecta a totes les rendes per igual, i suposa una renúncia més a acabar amb els privilegis fiscals de les rendes del capital".
La moció que ICV presentarà als ajuntaments denuncia a més que el reial decret afecta de manera molt important als ajuntaments i als serveis que aquests presten, posant en perill entre altres a les escoles d'adults i de música, les llars d'infants, els serveis locals d'ocupació i de suport a l'emprenedoria, les polítiques en contra la violència de gènere i de lluita contra les desigualtats, beques, atenció social i domiciliària..."
En aquest sentit ICV denuncia també que la reforma dels ajuntaments suposa també "un pas més cap a la recentralització així com la reducció del pluralisme polític".
ICV del Bages porta als ajuntaments el rebuig a les mesures de Rajoy
El grup municipal ecosocialista portarà al llarg de les properes setmanes mocions als plens municipals en aquest sentit
ARA A PORTADA
Publicat el 21 de juliol de 2012 a les 08:34
Et pot interessar
-
Política Boicot al Nou Congost: les penyes del Baxi Manresa demanen suspendre el partit amb el Hapoel pel genocidi a Gaza
-
Política Súria commemora l'Onze de Setembre amb la pujada a la Torre i un manifest per la cohesió
-
Política Sallent obre la Festa Major reivindicant la identitat catalana a la Diada Nacional
-
Política La Marxa de Torxes de Manresa s'internacionalitza amb veus d'Escòcia, Flandes i Gal·les
-
Política Santpedor fixa les Festes Locals del 2026 i dona suport al Correllengua en el ple de setembre
-
Política Jaume Bosch presentarà a Manresa el seu llibre «Fer política»