La delegada del Govern a la Catalunya Central, Alba Camps, ha visitat aquest dilluns Callús, un dels municipis que van patir les càrregues de la Guàrdia Civil durant el referèndum per la independència de l'1 d'octubre de 2017. Camps s'ha reunit amb l'alcalde, Joan Badia, a l'Ajuntament i posteriorment ha participat en l'acte públic que ha commemorat el primer aniversari d'aquella data. Cal recordar que surant la intervenció de la Guàrida Civil al col·legi de Callús, els agents van empènyer i fer caure a terra el batlle quan intentava dialogar amb ells.
El el seu parlament, Alba Camps ha recordar que ara fa un any "ens uníem, ens apoderàvem, ens renovàvem, com a persones i com a societat", però "enfront les ànsies de llibertat vam topar amb l'ús de la violència il·legítima de qui es creu amo i senyor. Enfront el dret a vot vam topar amb les porres, amb l'odi, amb la irracionalitat, amb el poder mal entès. I malgrat tot, vam votar, malgrat tot, vam guanyar".
Per tot plegat, la delegada ha instat els presents a bastir el futur des del "màxims fronts possibles, sense oblidar en cap moment que per culpa de la demofòbia manifesta d'uns, altres n'estan patint les greus conseqüències de la presó i l'exili". Posteriorment s'han desplaçat fins al col·legi on es va dur a terme el referèndum.
La delegada del Govern a la Catalunya Central visita Callús, en l'aniversari de l'1-O
Política
S'ha reunit amb l'alcalde, Joan Badia, un dels agredits per la Guàrdia Civil durant el referèndum, i ha participat en els actes oficials
ARA A PORTADA
-
-
Esports El CE Manresa encaixa la primera derrota de la temporada al camp del Tudelano (2-1) Pere Fontanals
-
Societat Territori destina 1,6 milions a estabilitzar talussos a les carreteres d'accés a Montserrat Pere Fontanals
-
Esports Manel Deli es proclama campió del món M50 dels 100 quilòmetres en ruta a Galícia Pere Fontanals
-
Economia L'Agència Espacial tria la companyia del manresà Sanpere per desenvolupar la xarxa de connectivitat segura de la UE ACN | Pere Fontanals
Publicat el
01 d’octubre de 2018 a
les 10:46
Et pot interessar
-
Política
ERC Sant Fruitós retreu que el gimnàs del Pla del Puig arribi amb dos anys de retard
-
Política
Endavant crea el primer nucli de l'organització al Moianès
-
Política
Els alcaldes de Sant Fruitós i Sant Vicenç alliçonen Manresa sobre seguretat
-
Política
Dreta i extrema dreta situen Sor Lucía Caram al centre de la diana electoral a Manresa
-
Política
Junts per Manresa reclama revisar els contenidors massa a prop dels habitatges per prevenir incendis
-
Política
«Manresa no pot assumir més gent que necessita assistència social»
