La Guàrdia Civil s'ha presentat aquest dimarts poc abans de les 9 del matí a la comissaria dels Mossos d'Esquadra de Manresa i a diferents dependències de la policia catalana per buscar-hi comunicacions relacionades amb l'1-O. A Manresa, sis agents de la Guàrdia Civil i un secretari judicial han arribat poc abans de les 9 del matí i han estat rebuts pel comissari Sergi Pla amb qui s'han reunit abans d'anar a la sala regional de comandament. Quan és vora la 1 del migdia, els agents continuen a la comissaria "i encara en tenen per estona ja que el bolcatge de dades és lent", han advertit fonts de Mossos.
Segons fonts del Ministeri de l'Interior, la Guàrdia Civil actua com a policia judicial per ordre del jutjat central d'instrucció número 3. La titular és Carmen Lamela, que té oberta la investigació per sedició contra el major dels Mossos d'Esquadra destituït, Josep Lluís Trapero, la intendent Teresa Laplana i els presidents de l'ANC i Òmnium ja empresonats, Jordi Sànchez i Jordi Cuixart.
Entre les altres dependències on han entrat hi ha el complex central dels Mossos a Sabadell. Així, agents de la Guàrdia Civil, a banda de Manresa, s'han presentat a comissaries de Barcelona, Granollers, Sant Feliu de Llobregat, Girona i Tortosa. Es tracta de ciutats que són seus de regions policials de la policia catalana i els agents s'han presentat a les sales regionals de comandament.
En el cas, per exemple de Sant Feliu de Llobregat, on hi ha la seu de la Regió Metropolitana Sud, cap a les 09.00 hores s'hi han presentat uns vuit agents de la Guàrdia Civil amb una ordre judicial.
A Girona, l'entrada ha estat a la seu regional de trànsit, on hi ha la sala de comandament on es troben les gravacions. Els agents hi han arribat cap a les 09.15 h.
El passat 19 d'octubre, la Guàrdia Civil va entrar a la comissaria dels Mossos de Lleida per ordre d'un jutjat d'instrucció d'aquesta ciutat buscant també informació sobre l'1-O.
Policia judicial
Les mateixes fonts del Ministeri remarquen que tant la Guàrdia Civil com els Mossos d'Esquadra "actuen en nombroses ocasions com a policia judicial col·laborant i fent totes aquelles actuacions que els indica l'autoritat judicial", i que "en un estat de dret com es el d'Espanya, la separació de poders és un dels principis nuclears". "Les instruccions que fan els jutges segueixen el seu curs amb absoluta independència", afegeixen.
La Guàrdia Civil porta més de quatre hores a la sala de comandament de la comissaria de Mossos de Manresa
Política
Poc abans de les 9 del matí, mitja dotzena d'agents i un secretari judicial han entrat a la comissaria | Agents dels cos es presenten també a la seu central de la policia catalana de Sabadell i a diverses sales regionals
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans Manresa recomana anar a peu als miradors per veure l'eclipsi solar de dimecres Pere Fontanals
-
-
Societat La salmorra torna a vessar al passeig del Riu de Manresa i amenaça els arbres de l'entorn Pere Fontanals
-
-
Successos Restablert el servei de trens entre Lleida i Manresa després de l'atropellament d'una persona ACN
Publicat el
31 d’octubre de 2017 a
les 13:03
Actualitzat el
31 d’octubre de 2017 a les
18:18
Et pot interessar
-
Política
El PP acusa el Govern de «premiar l'ocupació» amb la compra del Bloc 8 de Manresa
-
Política
Junts acusa el govern de defugir el debat sobre la compra del Bloc 8 de Manresa
-
Política
Junts acusa el Govern i Aloy de «capitular davant la pressió» amb la compra del Bloc 8
-
Política
Santpedor presenta al·legacions al Plater i rebutja el model de desplegament proposat
-
Política
L'equip de carrer de Manresa detecta 36 persones sense llar durant el 2026, més que en tot el 2025
-
Política
El govern de Manresa defensa el nou protocol d'emergència habitacional: «Ordena la intervenció»
