L'Associació de Municipis per la Independència (AMI) ha acordat aquest divendres convertir la resolució del Parlament de Catalunya que demana l'abolició de la monarquia espanyola -aprovada pels comuns, JxCat i ERC- en una moció perquè els plens dels ajuntaments catalans també se sumin a aquesta petició. Ho ha anunciat el president de l'entitat, Jose Maria Cervera, després del Comitè Executiu de l'AMI que s'ha celebrat Sant Celoni.
Cervera també ha explicat que duran a terme una executiva conjunta amb l'Associació Catalana de Muncipis (ACM) per mostrar la "unitat" del món municipalista per tirar endavant la República. A banda, ha reconegut que no descarten que en algun moment l'entitat hagi "d'exiliar-se" a la Catalunya Nord o Andorra tenint en compte "com s'està comportant la justícia espanyola".
Poc abans del final de la reunió, el govern espanyol ha activat el recurs contra el Parlament per reprovar Felip VI. "Qüestionar el rei no és la seva funció", ha valorat la ministra portaveu, Isabel Celaá en la roda de premsa posterior al consell de ministres. Ho considera "políticament inacceptable" i rebutja que el monarca es qüestioni en "debats polítics".
L'AMI maniobra perquè els ajuntaments també demanin l'abolició de la monarquia
Política
L'entitat impulsa una moció per instar els plens municipals a seguir els passos del Parlament
ARA A PORTADA
-
Societat La Fundació del Convent de Santa Clara envia a Ucraïna el seu 48è corredor humanitari Pere Fontanals
-
-
Societat Refugiada després de patir violència masclista a Rússia: «M'imagino el meu futur a Catalunya» ACN
-
Successos Manresa eixamplarà la Guàrdia Urbana fins a 120 agents i espera 15 interins immediats Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans Tocats de Lletra celebra vint anys amb 51 propostes poètiques en 38 espais de Manresa Pere Fontanals
Publicat el
19 d’octubre de 2018 a
les 15:15
Et pot interessar
-
Política
El Moianès recupera la ruta de memòria antifeixista aquest dilluns, 12 d'octubre
-
Política
Junts reclama una auditoria externa i independent de la despesa social de Manresa
-
Política
«S'ha creat un relat terrible sobre Manresa que hem de combatre»
-
Política
La CUP-Fem Manresa exigeix al govern més control dels diners públics després del cas Sallar
-
Política
Xavier Díez analitzarà a Manresa les perspectives actuals de l'independentisme
-
Política
Aliança Catalana presenta Jean Carlos de Aza com a candidat a l'alcaldia de Sallent
