Aquest dilluns a primera hora del matí treballadors de l'Ajuntament de Manresa han restituït al balcó de l'edifici consistorial i al pal de la plaça Onze de Setembre les estelades que van ser retirades amb la convocatòria de les eleccions municipals del passat mes de maig, i que van encadenar-se amb les eleccions espanyoles d'aquest diumenge.
D'aquesta manera, el govern municipal de la ciutat manté en curs l'acord del ple del 18 de juliol de 2013, quan la majoria del consistori va aprovar una moció a favor de penjar les dues banderes i que l'estelada presidiria l'acte institucional de la diada de l'Onze de Setembre que se celebra a la plaça amb el mateix nom.
Arran de l'entrada del PSC al govern de la ciutat, i que el seu candidat, Anjo Valentí, havia anunciat en campanya que negociaria l'entrada a qualsevol govern municipal amb la premisa de la retirada de les estelades dels espais públics, alguns agents i altres partits polítics van especular amb la possibilitat que ERC hagués acceptat l'exigència socialista. La convocatòria immediata d'eleccions espanyoles just després dels comicis locals no van fer més que augmentar aquesta especulació tenint en compte que mantenint-se en període electoral, el govern no podia ordenar restituir les banderes.
El passat 18 de juny NacióManresa ja va avançar que el nou govern de la ciutat, format a partir dels resultats de les eleccions municipals del 28-M per ERC, el PSC i Impulsem, en les qüestions nacionals havia acordat respectar els acords de ple, i per tant l'acord sobre les estelades es mantenia intacte. Oimés tenint en compte que la majoria independentista al ple no havia canviat des de llavors.
Al propi alcalde Marc Aloy ho va reiterar el passat dijous, en el primer ple ordinari del mandat 2023-27. Quan Junts li va preguntar que què faria amb les estelades en espais públics quan finalitzés la campanya electoral: "respectar els acord de ple", va respondre, escuet.
Les estelades tornen a onejar als espais públics de Manresa després de les campanyes electorals
Política
El balcó de l'Ajuntament i el pal de la plaça Onze de Setembre tornen a mostrar la bandera després de les eleccions municipals i espanyoles
ARA A PORTADA
-
Economia Els restaurants Slow Food consoliden les Temporades Gastronòmiques del Bages Pere Fontanals
-
-
Societat El Mercat de la Terra de Sant Fruitós reivindica el tomàquet amb gastronomia i activitats familiars Redacció
-
Política El ple rebutja la proposta de Fem Manresa per retirar part de l'asfalt de la plaça Neus Català Pere Fontanals
-
Esports Un recés a correcuita fa girar el ple i Manresa demanarà ser seu de la selecció de bàsquet Pere Fontanals
- Pere Fontanals
- Responsable de NacióManresa
Publicat el
24 de juliol de 2023 a
les 16:28
Actualitzat el
24 de juliol de 2023 a les
16:39
Et pot interessar
-
Política
Cardona reclama a Illa suport per rehabilitar el nucli antic, impulsar habitatge i atraure empreses
-
Política
Sant Joan de Vilatorrada reclama retirar el Plater per protegir Collbaix i el sòl agrícola
-
Política
El ple de Manresa aprova reforçar la seguretat i dignificar el passatge Sorribes
-
Política
Niubó visita Sant Fruitós i aborda amb l'Ajuntament les necessitats educatives del municipi
-
Política
Junts topa amb els veïns en demanar la recuperació de l'antic camp de futbol de Sant Pau
-
Política
El ple de Manresa blinda la Festa Major Alternativa
