El passat divendres MoVeM presentava en roda de premsa les 10 primeres posicions que encapçalarien la llista a les eleccions municipals del 22 de maig. Aquesta llista, que està composada per vuit homes i dues dones –Rosa Serentill a la posició 4 i Matilde Putrodon a la 9-, seria a tots efectes il·legal segons el punt 2 de l'article 44bis de la Llei electoral sobre la paritat de gèneres a les llistes que resa "[...] també es mantindrà la proporció mínima del quaranta per cent en cada tram de cinc llocs [...]" de manera que cada tram de cinc llocs de qualsevol llista electoral ha de mantenir una proporció de 3-2 en diferenciació de gèneres.
A les deu primeres posicions presentades per MoVeM, que inclouen els dos primers trams de cinc, només hi ha una dona per cada tram, un 20%, que el fa insuficient de cara a la citada llei. El partit veïnal de Manresa haurà d'incorporar, com a mínim, una segona candidata femenina en cada un dels primers dos trams ja presentats de manera que dos dels noms masculins presentats divendres passat s'hauran d'enfilar a la llista. En els altres tres trams de la llista que faltarà per fer públics, de la posició 11 a la 25, s'haurà de mantenir aquesta proporció d'un 40% de càrrecs de cadascun dels dos gèneres en cada tram de 5; o sigui de la posició 11 a la 15, de la posició 16 a la 20 i de la posició 21 a la 25.
MoVeM incompleix la paritat en la llista presentada divendres passat
Política
El partit veïnal haurà de refer la llista de 10 primers noms presentada el passat divendres en aplicació de l'article 44bis de la Llei electoral en matèria de paritat de gènere
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans Manresa recomana anar a peu als miradors per veure l'eclipsi solar de dimecres Pere Fontanals
-
-
Societat La salmorra torna a vessar al passeig del Riu de Manresa i amenaça els arbres de l'entorn Pere Fontanals
-
-
Successos Restablert el servei de trens entre Lleida i Manresa després de l'atropellament d'una persona ACN
Publicat el
24 de gener de 2011 a
les 10:17
Et pot interessar
-
Política
El PP acusa el Govern de «premiar l'ocupació» amb la compra del Bloc 8 de Manresa
-
Política
Junts acusa el govern de defugir el debat sobre la compra del Bloc 8 de Manresa
-
Política
Junts acusa el Govern i Aloy de «capitular davant la pressió» amb la compra del Bloc 8
-
Política
Santpedor presenta al·legacions al Plater i rebutja el model de desplegament proposat
-
Política
L'equip de carrer de Manresa detecta 36 persones sense llar durant el 2026, més que en tot el 2025
-
Política
El govern de Manresa defensa el nou protocol d'emergència habitacional: «Ordena la intervenció»
