El Ple de l'Ajuntament de Navarcles va aprovar en la seva darrera sessió una moció presentada pel grup municipal d'ICV per tal de reclamar al Departament de Salut que recuperi l'atenció de pediatre a jornada completa al CAP del municipi, tal com s'oferia fins el mes d setembre de l'any 2017.
Des del passat mes de setembre, després de la jubilació del pediatre del CAP s'ofereix atenció només 3 dies a la setmana i no en dies fixes. Això, tenint en compte la població de 0 a 14 anys que viu al municipi, suposa situar-se per sobre de la ràtio òptima segons els llindars marcats pel Pla Estratègic d'Ordenació de l'Atenció Pediàtrica.
Per al regidor d'ICV a Navarcles, Josep Joan Roda, "l'atenció mèdica als nens i nenes és una peça clau i fonamental de l'atenció primària en salut i és imprescindible garantir-ne la millor qualitat amb unes ràtios adequades".
La manca d'hores d'atenció de pediatria es produeix després de la jubilació del pediatre del CAP i del fet que no es disposin de pediatres suficients ja que, en ocasions, les places convocades han quedat desertes. Segons el portaveu ecosocialista, "no val a dir que les places queden desertes com a excusa, la planificació de la prestació del servei de pediatria és responsabilitat del Departament i cal que aquesta sigui una de les principals prioritats polítiques del nou Govern i la nova consellera de Salut".
En aquest sentit, la moció aprovada reclama que, tal com recomana el Pla Estratègic d'Ordenació de l'Atenció de Pediatria a l'Atenció Primària, s'incrementi l'oferta de MIR de pediatria d'acord amb les necessitats previstes per tal que es garanteixi la dotació de professionals necessària.
Navarcles reclama, a proposta d'ICV, que es recuperi el pediatre a jornada completa
Política
Des del passat mes de setembre el CAP de Navarcles ofereix atenció només tres dies a la setmana de pediatria
ARA A PORTADA
-
-
Esports El CE Manresa encaixa la primera derrota de la temporada al camp del Tudelano (2-1) Pere Fontanals
-
Societat Territori destina 1,6 milions a estabilitzar talussos a les carreteres d'accés a Montserrat Pere Fontanals
-
Esports Manel Deli es proclama campió del món M50 dels 100 quilòmetres en ruta a Galícia Pere Fontanals
-
Economia L'Agència Espacial tria la companyia del manresà Sanpere per desenvolupar la xarxa de connectivitat segura de la UE ACN | Pere Fontanals
Publicat el
08 de juny de 2018 a
les 12:53
Et pot interessar
-
Política
ERC Sant Fruitós retreu que el gimnàs del Pla del Puig arribi amb dos anys de retard
-
Política
Endavant crea el primer nucli de l'organització al Moianès
-
Política
Els alcaldes de Sant Fruitós i Sant Vicenç alliçonen Manresa sobre seguretat
-
Política
Dreta i extrema dreta situen Sor Lucía Caram al centre de la diana electoral a Manresa
-
Política
Junts per Manresa reclama revisar els contenidors massa a prop dels habitatges per prevenir incendis
-
Política
«Manresa no pot assumir més gent que necessita assistència social»
