El Ple de l'Ajuntament de Navarcles va aprovar en la seva darrera sessió una moció presentada pel grup municipal d'ICV per tal de reclamar al Departament de Salut que recuperi l'atenció de pediatre a jornada completa al CAP del municipi, tal com s'oferia fins el mes d setembre de l'any 2017.
Des del passat mes de setembre, després de la jubilació del pediatre del CAP s'ofereix atenció només 3 dies a la setmana i no en dies fixes. Això, tenint en compte la població de 0 a 14 anys que viu al municipi, suposa situar-se per sobre de la ràtio òptima segons els llindars marcats pel Pla Estratègic d'Ordenació de l'Atenció Pediàtrica.
Per al regidor d'ICV a Navarcles, Josep Joan Roda, "l'atenció mèdica als nens i nenes és una peça clau i fonamental de l'atenció primària en salut i és imprescindible garantir-ne la millor qualitat amb unes ràtios adequades".
La manca d'hores d'atenció de pediatria es produeix després de la jubilació del pediatre del CAP i del fet que no es disposin de pediatres suficients ja que, en ocasions, les places convocades han quedat desertes. Segons el portaveu ecosocialista, "no val a dir que les places queden desertes com a excusa, la planificació de la prestació del servei de pediatria és responsabilitat del Departament i cal que aquesta sigui una de les principals prioritats polítiques del nou Govern i la nova consellera de Salut".
En aquest sentit, la moció aprovada reclama que, tal com recomana el Pla Estratègic d'Ordenació de l'Atenció de Pediatria a l'Atenció Primària, s'incrementi l'oferta de MIR de pediatria d'acord amb les necessitats previstes per tal que es garanteixi la dotació de professionals necessària.
Navarcles reclama, a proposta d'ICV, que es recuperi el pediatre a jornada completa
Política
Des del passat mes de setembre el CAP de Navarcles ofereix atenció només tres dies a la setmana de pediatria
ARA A PORTADA
-
Societat Refugiada després de patir violència masclista a Rússia: «M'imagino el meu futur a Catalunya» ACN
-
Successos Manresa eixamplarà la Guàrdia Urbana fins a 120 agents i espera 15 interins immediats Pere Fontanals
-
-
Cultura i Mitjans Tocats de Lletra celebra vint anys amb 51 propostes poètiques en 38 espais de Manresa Pere Fontanals
-
Política Junts reclama una auditoria externa i independent de la despesa social de Manresa Pere Fontanals
Publicat el
08 de juny de 2018 a
les 12:53
Et pot interessar
-
Política
El Moianès recupera la ruta de memòria antifeixista aquest dilluns, 12 d'octubre
-
Política
«S'ha creat un relat terrible sobre Manresa que hem de combatre»
-
Política
La CUP-Fem Manresa exigeix al govern més control dels diners públics després del cas Sallar
-
Política
Xavier Díez analitzarà a Manresa les perspectives actuals de l'independentisme
-
Política
Aliança Catalana presenta Jean Carlos de Aza com a candidat a l'alcaldia de Sallent
-
Política
Manresa nega cap trama de corrupció i descarta atorgar la subvenció a la Fundació Sallar
