El Penal 1 de Manresa ha condemnat l'extresorera de l'AMPA de l'Institut de Sant Vicenç de Castellet a una pena d'1 any i 9 mesos de presó per un delicte continuat de falsedat mercantil i un altre d'apropiació indeguda. L'acusada, a més, haurà de saldar el deute pendent, 26.730 euros, i pagar una multa de 900 euros. Finalment, la Fiscalia, l'acusació i la defensa han arribat a un acord que evitarà que l'extresorera, que ha reconegut els fets, hagi d'entrar a presó. A més, les tres parts han acordat suspendre la pena de presó si l'acusada no delinqueix durant un període de dos anys. Els fets es remunten als anys 2011, 2012 i 2013, quan l'acusada va estafar un total de 44.340,80 euros extraient els diners del compte de l'AMPA i posteriorment ingressant-los al seu compte personal.
Els fets van tenir lloc durant els anys 2011, 2012, i 2013 quan la llavors tresorera va treure els diners del compte de l'AMPA i posteriorment els va ingressar al seu compte particular. Segons la sentència, almenys en dues ocasions, la dona va presentar a la Junta de l'AMPA extractes bancaris de comptes de l'entitat "que reflectien saldos molt superiors als que realment existien als comptes". Segons l'escrit del fiscal, "els extractes havien estat alterats afegint una xifra al saldo amb l'objectiu de fer creure que l'import era superior, i amb la finalitat de donar una aparença comptable que no responia a la realitat".
Finalment, l'any 2013, l'acusada va reconèixer el deute de 44.340,89 euros amb l'AMPA. Uns dies abans, havia retornat part dels diners i més endavant va fer nous pagaments fins que, en total, va acabar retornant 17.610 euros.
Condemnen a 1 any i 9 mesos de presó l'extresorera de l'AMPA de l'institut Castellet
Societat
L'acusada, que es va apropiar de 44.000 euros, haurà de saldar el deute pendent i pagar una multa de 900 euros
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans Manresa recomana anar a peu als miradors per veure l'eclipsi solar de dimecres Pere Fontanals
-
-
Societat La salmorra torna a vessar al passeig del Riu de Manresa i amenaça els arbres de l'entorn Pere Fontanals
-
-
Successos Restablert el servei de trens entre Lleida i Manresa després de l'atropellament d'una persona ACN
Publicat el
09 de març de 2016 a
les 11:37
Actualitzat el
14 de març de 2016 a les
16:26
Et pot interessar
-
Societat
Sant Vicenç substituirà 570 fanals per tecnologia LED per reduir el consum energètic
-
Societat
Un espectacular estol de cigonyes anuncia a Manresa l'inici de la migració cap a l'Àfrica
-
Societat
La Creu Roja al Bages va atendre 6.635 persones el 2025, un 8,1% més que l'any anterior
-
Societat
Una reparació d'urgència obligarà a restringir el trànsit a la rotonda dels Dolors
-
Societat
Cardona instal·la nous espais saludables per promoure l'activitat física i la mobilitat sostenible
-
Societat
Un estudi liderat des del Bages reforça el paper del treball social en les decisions al final de la vida
