Després de realitzar tallers a Sant Joan de Vilatorrada, Navàs, Sallent, Navarcles i Sant Fruitós de Bages, el projecte Vincles per la Diversitat va posar el punt i final a la segona edició amb una trobada comarcal a Sallent on hi van participar 50 persones de diversos orígens, edats, diversitats funcionals, orientació i identitats sexuals, etc.
El projecte Vincles, impulsat pel Consell Comarcal del Bages i dinamitzat per l'Institut Diversitas, ha seguit l'esperit dels primers tallers realitzats a principis d'any oferint a la ciutadania una experiència positiva de convivència en la diversitat a través de diversos tallers i activitats per promoure el coneixement mutu, el reconeixement de la diversitat, la col·laboració i la cohesió. A més, en aquesta segona edició s'ha buscat un pas més en la implicació ciutadana per tal de teixir una xarxa de persones compromeses en la lluita per la igualtat i la cohesió social.
El conseller de l'Àrea d'Acció Social, Albert Marañón, ha explicat que "és molt important que no siguin només les institucions sinó també les veïnes i veïns del Bages els que siguin agents actius a l'hora de combatre els rumors, els prejudicis i la intolerància ja sigui per raó d'origen, d'edat, de capacitats diverses, de les diferents maneres d'estimar, etc.". Per la seva banda l'alcalde de Sallent, David Saldoni, va destacar la importància d'aquest projecte per tal de promoure la diversitat a pobles com Sallent i va demanar a cadascun/cadascuna de les assistents intentés convèncer almenys una persona per formar part de la Xarxa Comarcal per la Diversitat i la Convivència del Bages.
Durant la jornada es va projectar el vídeo de la trobada comarca de la primera edició del Vincles i es van organitzar diverses dinàmiques de relació i coneixement mutu. A partir d'aquí diverses persones van explicar els seus testimonis vitals: una persona que va amb cadira de rodes va explicar com va arribar a ser esportista paralímpic d'elit; un jove camerunès va relatar la seva experiència de saltar la tanca de Melilla per arribar a Espanya; i una jove colombiana va explicar les dificultats que s'ha trobat per la seva condició de bisexual. La jornada va acabar amb la construcció d'un mural amb pòsits per valorar l'experiència, una foto de grup i el recull dels contactes de persones que volen ser membres actius de la Xarxa per l'Acollida i la Diversitat al Bages.
ARA A PORTADA
Publicat el 11 de desembre de 2018 a les 16:01
Actualitzat el 11 de desembre de 2018 a les 16:04
Et pot interessar
-
Societat Ampans celebra 60 anys de trajectòria amb una gran festa comunitària a Santa Maria de Comabella
-
Societat Manresa impulsa la 1a Jornada Ciutat, Salut i Clima per abordar l'impacte del canvi climàtic en la salut de les persones
-
Societat Manresa és la zona de Catalunya on més augmenta la temperatura
-
Societat Manresa il·luminarà de vermell la façana de l'Ajuntament pel Dia Internacional de l'Hemocromatosi
-
Societat Sant Fruitós denuncia un abocament incontrolat de residus a la zona esportiva de Torroella de Baix
-
Societat Treballs d'Aigües de Manresa al carrer Joan Fuster, a la cantonada amb la carretera del Pont de Vilomara