En el marc de les actuacions per fer complir les resolucions dictades per la Generalitat de Catalunya i les mesures contemplades pel decret que declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19, el Cos d'Agents Rurals ha realitzat el tancament de totes les zones d'aparcament dels espais naturals protegits així com dels parcs nacionals. De la mateixa manera s'ha procedit al tancament de determinats senders i itineraris amb alta afluència de persones.
El Cos d'Agents Rurals també ha comunicat la suspensió de totes les activitats amb risc d'incendi fins que no s'aixequi l'estat d'alarma. Diverses patrulles del cos han procedit aquest matí a clausurar i desallotjar a la ciutadania de diverses zones d'esbarjo i barbacoes, actuació que ha coincidit amb l'inici -avui 15 de març- del període de prohibició de fer foc en zones forestals sense autorització administrativa.
L'activació de l'estat d'alarma comporta la limitació de moviments per part de la ciutadania, que ha d'atendre el requeriment de les autoritats i quedar-se al seu domicili. Per això, els Agents Rurals estan fent tasques d'identificació de vehicles i de ciutadans que incomplint les indicacions, s'han desplaçat a diversos indrets d'interès natural per practicar esport o altres activitats.
Cal recordar que també estan prohibides les activitat cinegètiques de caça o pesca continental i que s'ha prohibit la celebració de qualsevol concurs relacionat amb aquestes activitats.
Els Agents Rurals clausuren 131 zones d'esbarjo als espais d'interès natural
Durant aquest diumenge s'han tancat accessos i aparcaments a les zones
ARA A PORTADA
-
Crida urgent: el Gran Recapte necessita multiplicar per nou el voluntariat al Bages i Moianès Pere Fontanals
-
Manresa Il·lumina, reconeguda amb el segon premi BBVA a la Sostenibilitat Empresarial Pere Fontanals
-
El Cosmògraf 2025 convidarà a explorar el cosmos des de la ciència, l'art i la filosofia Pere Fontanals
-
-
Jutgen un bagenc per violar repetidament la seva fillastra quan tenia entre 6 i 10 anys Pere Fontanals
Publicat el 15 de març de 2020 a les 20:02
Actualitzat el 15 de març de 2020 a les 20:07
Et pot interessar
-
Societat
El Consell d'Infants de Sant Fruitós inicia un nou curs treballant sobre l'educació per la pau
-
Societat
Manresa acull una jornada de referència sobre demències i innovació en l'atenció cognitiva
-
Societat
L'Abadia de Montserrat estrena una il·luminació amb més de 40 metres de lluminàries d'alta eficiència
-
Societat
Súria inicia la instal·lació dels nous contenidors tancats i fixa el 24 de novembre com a data clau
-
Societat
Sant Fruitós renova la flota amb tres noves escombradores per reforçar la neteja viària
-
Societat
Nova senyalització a la cruïlla dels carrers Bruc, Era Esquerra, Martí Julià i Prudenci Comellas
