Voluntaris de Protecció Civil han aprofitat la celebració del Dia del Voluntariat del cos a Cardona per reclamar al Departament d'Interior que es concretin quines són les funcions del cos, aprofitant la nova normativa que prepara l'executiu en matèria d'emergències. El titular d'Interior, Miquel Buch, ha assegurat que la nova llei comptarà amb les aportacions del cos. "Qualsevol idea serà bona perquè parlem de seguretat i emergències", ha dit. L'acte, celebrat a Cardona, ha permès premiar la tasca que fan les associacions a Catalunya.
Manel Roca, president de l'Associació de Voluntaris de Protecció Civil (AVPC) de Cardona i que ha participat en els parlaments en representació de les entitats guardonades, ha estat qui ha posat damunt de la taula la necessitat d'especificar quines són les funcions del cos, unes paraules que no han deixat indiferent als prop de 200 voluntaris que omplien l'Auditori Valentí Fuster de Cardona, que han respost amb un aplaudiment.
En declaracions als mitjans, Buch ha remarcat que l'anunci de canvis en les lleis en matèria de seguretat i emergències comporten "que tothom tingui ganes de dir la seva i això és bo", ha assegurat, tot remarcant que la nova normativa vol recollir les aportacions dels diferents cossos, així com de la resta de forces de l'arc parlamentari. "Hem de fer uns cossos robustos amb capacitat d'afrontar les emergències", ha afegit.
Roca també ha volgut recordar als Bombers durant el seu discurs i la situació "sota mínims", que viu el parc de Cardona, uns fets al que el mateix titular d'Interior li ha respost que ja s'està buscant "revertir" amb les noves promocions i més recursos.
Un cos de 138 associacions en actiu
Segons dades de la directora de Protecció Civil, Isabel Ferrer, actualment a Catalunya hi ha 138 associacions en actiu i 1.568 voluntaris que fan "una tasca extraordinària pel país". "El nucli medul·lar de la vostra tasca és l'ajuda desinteressada, el servei públic sense esperar res a canvi per fer una societat millor", ha dit als assistents durant el seu discurs. També l'alcalde de Cardona, Ferran Estruch, ha volgut posar en relleu el "compromís" de Protecció Civil i com"estan al costat de la ciutadania en els moments més difícils".
13 felicitacions i reconeixements
Durant l'acte s'han lliurat 13 felicitacions a diferents associacions per mèrits i trajectòria professional, i s'han entregat les corresponents certificacions d'inscripció a les cinc AVPC que al llarg de l'any passat es van inscriure al registre del departament d'Interior. També s'han entregat sis mencions honorífiques a les associacions que fa 10 anys que estan registrades al registre especial de Protecció Civil del Departament d'Interior.
Els voluntaris de Protecció Civil demanen que es concretin les seves funcions
Societat
El conseller d'Interior diu que la nova llei d'emergències inclourà les aportacions del cos
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans Manresa recomana anar a peu als miradors per veure l'eclipsi solar de dimecres Pere Fontanals
-
-
Societat La salmorra torna a vessar al passeig del Riu de Manresa i amenaça els arbres de l'entorn Pere Fontanals
-
-
Successos Restablert el servei de trens entre Lleida i Manresa després de l'atropellament d'una persona ACN
Publicat el
16 de març de 2019 a
les 12:00
Et pot interessar
-
Societat
Sant Vicenç substituirà 570 fanals per tecnologia LED per reduir el consum energètic
-
Societat
Un espectacular estol de cigonyes anuncia a Manresa l'inici de la migració cap a l'Àfrica
-
Societat
La Creu Roja al Bages va atendre 6.635 persones el 2025, un 8,1% més que l'any anterior
-
Societat
Una reparació d'urgència obligarà a restringir el trànsit a la rotonda dels Dolors
-
Societat
Cardona instal·la nous espais saludables per promoure l'activitat física i la mobilitat sostenible
-
Societat
Un estudi liderat des del Bages reforça el paper del treball social en les decisions al final de la vida
