El jutjat d'instrucció número 4 de Manresa ha autoritzat l'extracció i anàlisi de l'ADN de l'home acusat de matar una dona embarassada a Sant Salvador de Guardiola, al Bages, l'any 1981. En la interlocutòria, el magistrat accedeix a la petició de la Guàrdia Civil d'extreure el seu perfil genètic per tal d'esclarir la seva relació amb la del fetus.
Segons la investigació, l'acusat, Manuel MM, i la víctima eren amants quan es va produir el crim, i ara es vol comprovar si el fill que esperava era d'ell. Les restes òssies de la víctima van aparèixer el 5 de gener del 1999 quan s'excavava una parcel·la a la urbanització de Cal Esteve de Sant Salvador. L'anàlisi el durà a terme el Departament de Biologia del Servei de Criminalística de la Direcció General de la Guàrdia Civil.
Segons consta en la interlocutòria, la relació del fetus amb l'investigat és important en la investigació. Apunta al fet que la prova és "idònia, necessària i proporcionada" davant la gravetat del delicte.
A més, remarca que el mateix acusat, en el moment de la detenció i en presència del seu advocat, va autoritzar la recollida de les mostres d'ADN.
Manuel MM, de 73 anys, va ser detingut dimecres acusat d'un presumpte homicidi. Dijous va quedar en llibertat provisional sense fiança després de declarar davant del magistrat i haurà de presentar-se als jutjats de Manresa sempre que se'l requereixi.
Es farà anàlisi d'ADN del presumpte assassí d'una jove a Sant Salvador de Guardiola el 1981
Societat
El jutge accedeix a la petició de la Guàrdia Civil per tal d’esclarir la seva relació amb la del fetus
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans Manresa recomana anar a peu als miradors per veure l'eclipsi solar de dimecres Pere Fontanals
-
-
Societat La salmorra torna a vessar al passeig del Riu de Manresa i amenaça els arbres de l'entorn Pere Fontanals
-
-
Successos Restablert el servei de trens entre Lleida i Manresa després de l'atropellament d'una persona ACN
Publicat el
21 de desembre de 2018 a
les 16:41
Et pot interessar
-
Societat
Sant Vicenç substituirà 570 fanals per tecnologia LED per reduir el consum energètic
-
Societat
Un espectacular estol de cigonyes anuncia a Manresa l'inici de la migració cap a l'Àfrica
-
Societat
La Creu Roja al Bages va atendre 6.635 persones el 2025, un 8,1% més que l'any anterior
-
Societat
Una reparació d'urgència obligarà a restringir el trànsit a la rotonda dels Dolors
-
Societat
Cardona instal·la nous espais saludables per promoure l'activitat física i la mobilitat sostenible
-
Societat
Un estudi liderat des del Bages reforça el paper del treball social en les decisions al final de la vida
