El jutjat d'instrucció número 4 de Manresa ha autoritzat l'extracció i anàlisi de l'ADN de l'home acusat de matar una dona embarassada a Sant Salvador de Guardiola, al Bages, l'any 1981. En la interlocutòria, el magistrat accedeix a la petició de la Guàrdia Civil d'extreure el seu perfil genètic per tal d'esclarir la seva relació amb la del fetus.
Segons la investigació, l'acusat, Manuel MM, i la víctima eren amants quan es va produir el crim, i ara es vol comprovar si el fill que esperava era d'ell. Les restes òssies de la víctima van aparèixer el 5 de gener del 1999 quan s'excavava una parcel·la a la urbanització de Cal Esteve de Sant Salvador. L'anàlisi el durà a terme el Departament de Biologia del Servei de Criminalística de la Direcció General de la Guàrdia Civil.
Segons consta en la interlocutòria, la relació del fetus amb l'investigat és important en la investigació. Apunta al fet que la prova és "idònia, necessària i proporcionada" davant la gravetat del delicte.
A més, remarca que el mateix acusat, en el moment de la detenció i en presència del seu advocat, va autoritzar la recollida de les mostres d'ADN.
Manuel MM, de 73 anys, va ser detingut dimecres acusat d'un presumpte homicidi. Dijous va quedar en llibertat provisional sense fiança després de declarar davant del magistrat i haurà de presentar-se als jutjats de Manresa sempre que se'l requereixi.
Es farà anàlisi d'ADN del presumpte assassí d'una jove a Sant Salvador de Guardiola el 1981
Societat
El jutge accedeix a la petició de la Guàrdia Civil per tal d’esclarir la seva relació amb la del fetus
ARA A PORTADA
-
Successos Manresa eixamplarà la Guàrdia Urbana fins a 120 agents i espera 15 interins immediats Pere Fontanals
-
-
Cultura i Mitjans Tocats de Lletra celebra vint anys amb 51 propostes poètiques en 38 espais de Manresa Pere Fontanals
-
Política Junts reclama una auditoria externa i independent de la despesa social de Manresa Pere Fontanals
-
Publicat el
21 de desembre de 2018 a
les 16:41
Et pot interessar
-
Societat
Sant Fruitós reclama una solució al canvi de sentit de la carretera de Santpedor de Manresa
-
Societat
Treballs de pavimentació a la BP-4313 entre Balsareny i Súria de dimarts a dijous
-
Societat
Manresa tallarà el trànsit al carrer de Sant Fruitós aquest dilluns per obres a la xarxa elèctrica
-
Societat
Manresa debat com adaptar les ciutats a les pluges intenses en la Jornada Tècnica de l'Aigua
-
Societat
La 16a Jornada de Demències del Bages aplega vora 90 persones a l'Hospital Sant Andreu
-
Societat
Tres camins rurals costeruts de Manresa es pavimentaran amb formigó rentat a l'àcid
