ICV-EUiA ha sol·licitat la compareixença al Parlament del conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, per explicar les actuacions que té previst emprendre el Govern davant un augment de les víctimes mortals a la C55 del 400%. Així mateix, ICV-EUiA ha demanat que es torni a crear la comissió de seguretat viària i que un dels primers punts a tractar sigui l'elevada sinistralitat de la C55 i les seves solucions.
En aquest mateix sentit, la diputada Laura Massana que ha lamentat la nova víctima mortal d'aquesta tarda en el quilòmetre 27 de la C55, ha registrat una nova proposta de resolució exigint l'inici immediat de millores de seguretat per reforçar la senyalització, limitar la velocitat i evitar els xocs frontals.
Massana ha qualificat la C55 de punt negre de la xarxa viària i ha insistit que "aquest no és un problema d'un territori si no un problema de país, de màxima gravetat, al que cal fer-hi front amb la màxima immediatesa". Per a la diputada ecosocialista "és insostenible aquesta sinistralitat constant en la via més important de la comarca, i és insuportable la incertesa i la por amb la que conviuen diàriament centenars de famílies i conductors".
En aquest sentit, Massana exigeix que es situï la C55 com a prioritat màxima del departament i reclama al conseller Santi Vila la mateixa sensibilitat i preocupació que ha demostrat davant la sinistralitat de la Nacional II, cap a la C55, una carretera que sí que es competència directa de la Generalitat i de les vies amb major densitat de trànsit de tot el país.
ICV-EUiA demana que el conseller compareixi per la mortalitat a la C-55
Societat
Volen la creació d'una comissió de seguretat viària davant el 400% més de morts a la C55
ARA A PORTADA
-
Societat L'Ajuntament de Manresa defensa que ha aplicat mesures davant les alertes per calor Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans La bagenca Erola Jons embolica La Vuelta i desferma les crítiques del sector pel seu estil amb els ciclistes Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans La Moscada i el Correfoc infantil encenen la primera nit de foc de la Festa Major Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans La geganta Sibil·la s'estrena a Manresa i reivindica la memòria de les obreres de la Fàbrica Nova Pere Fontanals
Publicat el
03 de gener de 2013 a
les 19:36
Et pot interessar
-
Societat
Sant Fruitós millora la xarxa d'aigua potable al polígon Sant Isidre i a la Pedrera del Maneló
-
Societat
Manresa acollirà dijous una nova campanya de donació de sang amb més de 100 donacions com a repte
-
Societat
Manresa iniciarà dilluns nous asfaltatges als carrers Francesc Moragas i Sant Antoni Maria Claret
-
Societat La pluja talla l'RL4 de Rodalies entre Calaf i Manresa
-
Societat
Adeu a l'antic club «Las Palomas» de Manresa que està en ruïnes
-
Societat
El carrer Divina Pastora quedarà tallat durant cinc dies per les obres d'asfaltatge
