El dissabte 2 de març l'Oficina de Turisme de Santpedor farà una visita guiada per conèixer el recorregut que feien les dones santpedorenques a principis del s. XX per anar a rentar roba als safarejos del costat de cal Sequiaire. La ruta serà d'uns 6 km i amb una durada aproximada de dues hores i mitja. Per participar-hi cal inscriure's prèviament a través d'aquest enllaç.
El recorregut sortirà des de l'Oficina de Turisme de Santpedor, ubicada a la capella de Cal Clarassó, i anirà en direcció a cal Sequiaire. Malgrat que la Séquia creua durant un bon tram el terme de Santpedor, durant segles la gent del poble no tenia accés a aquesta aigua. Les més perjudicades eren les dones, que havien de fer llargs recorreguts per proveir-se d'aigua de pous llunyans i carretejar pesats cossis plens de roba molla des dels safarejos.
Durant el camí es parlarà de l'aeròdrom de la guerra civil a Santpedor, de la relació històrica del municipi i les dones amb la Séquia, del pont de la casa cremada (la casa de la Riera), la font de la Riera, el pont-aqüeducte sobre el riu d'Or i els antics safarejos del riu d'Or, entre d'altres.
La visita s'engloba dins la iniciativa de les regidories de Turisme i Patrimoni de donar a conèixer els atractius del poble a través d'un servei regular de visites i rutes guiades dels elements patrimonials, naturals, històrics i emblemàtics de Santpedor. Aquesta és la segona visita de l'any, que coincideix sempre amb els dissabtes de plaça, cada primer dissabte de mes.
[naciomanresa]
Inscripcions obertes a la visita guiada «Les dones santpedorenques i la Séquia» del 2 de març
El recorregut sortirà des de l'Oficina de Turisme de Santpedor, ubicada a la capella de Cal Clarassó, i anirà en direcció a cal Sequiaire
ARA A PORTADA
-
Una coneguda empresa del Bages, condemnada a indemnitzar un treballador amb 7.500 euros per humiliar-lo Pere Fontanals
-
-
El CAP Sagrada Família i l'institut Guillem Catà uneixen esforços contra la soledat no volguda Pere Fontanals
-
-
El turisme al Bages creix un 30,3% al juliol i consolida un estiu de rècord en viatgers i pernoctacions Pere Fontanals
Publicat el 22 de febrer de 2024 a les 17:05
Et pot interessar
-
Societat
Els usuaris de la residència de Sant Fruitós visiten el Museu de la Vinya i el Vi
-
Societat
Treballs d'Aigües de Manresa al carrer Puigterrà de Baix, a partir de dijous
-
Societat
Manresa amplia els aparcaments de bicicletes abans del llançament del servei Baik el 2026
-
Societat
UManresa inicia el curs amb 2.620 estudiants i un nou rècord en titulacions oficials
-
Societat
El Cicle de Tardor Feminista de Santpedor arrenca amb força i debat sobre noves masculinitats
-
Societat
L'Ecoviure omple Manresa de sostenibilitat amb èxit de públic malgrat el temps advers
