L'últim dijous de cada mes a les 5 de la tarda, la primera planta del Cafè Maïami de Manresa es convertirà en un espai de conversa i tertúlia amb un convidat i amb persones que pateixen Alzheimer en un primer grau i amb cuidadors. L'Associació de Familiars d'Alzheimer del Bages, Berguedà i Solsonès (Afabbs) ha creat un cicle de trobades que estrenarà aquest proper dijous Diana Garrigosa i Cristina Maragall, presidenta i portaveu de la Fundació Pasqual Maragall, i que comptarà, al final de l'acte, amb la presència del President que saludarà als assistents.
Així ho han explicat en roda de premsa aquest dilluns Rosa Maria Riera i Pep Garcia, de l'associació, i Diego Sánchez, de Diesa Restauració. "Que en tinguem coneixement, uns actes d'aquest tipus no es donen enlloc de l'estat", ha assegurat Garcia. Cada últim dijous de cada mes "obrirem finestres i portes" a aquelles persones que pateixen una malaltia que, precisament, "el que fa és tancar-les". Es tracta, doncs, "de fer un cafè a l'hora de l'Alzheimer" o de fer "Alzheimer a l'hora del cafè", segons ha explicat.
Per portar a terme les converses "volíem un lloc tranquil, cèntric, tradicional" de la ciutat, i "quan li vàrem proposar al Diego Sánchez fer-ho al Maïami, de seguida ens va dir que sí". El responsable dels establiments Diesa ha assegurat que "hem fet moltes activitats, però aquesta em fa especial il·lusió". Sánchez, que, segons ha explicat, enguany ha finalitzat la carrera de psicologia, sap "que la feina de cuidador de persones que pateixen aquesta malaltia és molt dura i absorbent, i si nosaltres podem facilitar aquesta estona distesa entre els convidats i els familiars, ens sentim molt contents".
La idea del cicle és que sigui obert a tothom "perquè la nostra voluntat és sensibilitzar la població", ha afirmat Rosa Maria Riera. "Acostumem a fer molts actes, però gairebé tots de consum intern, encarats als malalts o als familiars", ha concretat. La idea és que els convidats aportin a la tertúlia l'experiència que tenen en el seu camp "que no sempre tindrà a veure amb la malaltia". Després de la primera trobada amb Garrigosa i Maragall, "passaran a fer el cafè" persones com Joan Morros, Miriam Santamaria, Pere Joan Cardona o Pilar Duocastella.
La idea, que va sorgir d'un acte similar que Riera va conèixer que feien a Suïssa, és fer les trobades mensuals fins al mes de maig, i durant els tres mesos d'estiu descansar fins a setembre. "Ja tenim noms de futurs candidats per acompanyar-nos a partir de llavors", ha aclarit Pep Garcia. De fet, eren noms que tenien previstos junt amb els que faran aquesta primera temporada, "i que, com que tothom ha acceptat entusiasmat a la primera, ens els reservem per a passat l'estiu", ha explicat.
Calendari de l'Alzheimer a l'hora del cafè
- Dijous 28 de gener. Cristina Maragall i Diana Garrigosa. Amb la salutació del President Pasqual Maragall al final de l'acte
- Dijous 18 de febrer (desplaçat per no coincidir amb les dates de la Llum). Joan Morros
- Dijous 31 de març. Miriam Santamaria
- Dijous 28 d'abril. Pere Joan Cardona
- Dijous 26 de maig. Pilar Duocastella
Sempre a les 5 de la tarda, a la primera planta del Cafè Maïami
La Fundació Pasqual Maragall estrenarà un pioner Alzheimer a l'hora del cafè
Societat
L'Associació de Familiars d'Alzheimer crea un cicle de tertúlies amb persones que pateixen la malaltia i els seus cuidadors novedós a nivell d'estat | L'espai se celebrarà l'últim dijous de cada mes amb un convidat especial al Maïami, i està obert a tothom
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans «Josephine», de Beth de Araújo, guanya el premi al millor llargmetratge del Clam 2026 Pere Fontanals
-
-
Política Sant Fruitós de Bages aprova unes ordenances fiscals amb una pujada general del 4,3% Pere Fontanals
-
Successos Manresa alerta d'un fort repunt de la delinqüència juvenil malgrat la baixada dels delictes Pere Fontanals
-
Societat El convent de Santa Clara es converteix en restaurant per reivindicar l'aprofitament alimentari Pere Fontanals
Publicat el
25 de gener de 2016 a
les 19:20
Et pot interessar
-
Societat
El Gastrorecup porta a Joviat una proposta gastronòmica basada en aliments recuperats
-
Societat
El carrer Súria de Manresa tindrà afectacions al trànsit per reparar el paviment
-
Societat
Manresa il·luminarà de taronja l'Ajuntament per donar visibilitat a la síndrome de Sudeck
-
Societat
Ampans reuneix més de 300 professionals d'empreses en una jornada inclusiva al Circuit de Catalunya
-
Societat
El carrer Hospital de Manresa es tallarà dissabte al matí per instal·lar-hi una grua
-
Societat
Sant'Egidio inaugurarà el nou curs de l'Escola de Llengua i Cultura amb un acte per la pau
