La FUB2 de Manresa ha acollit la Jornada de Formació i Participació de les Persones Grans del Bages, impulsada pel Consell Comarcal i que ha comptat amb la col·laboració dels Consells Comarcals del Solsonès i de l'Anoia i de l'Associació Siena. Aquest acte està emmarcat en la commemoració del Dia Internacional de les Persones Grans, i ha servit per fer un balanç de la campanya de prevenció dels maltractaments Tracta'm Bé i per parlar de les càrregues familiars que suporten els avis i àvies del Bages.
En aquest sentit ha destacat la presentació de l'enquesta "El paper de les àvies i avis en la cura dels seus nets i netes", realitzada per l'Associació Siena, que categoritza els familiars de més edat en tres models: els cuidadors/es, els esclaus/es i els que saben dir que no. L'enquesta revela que el 60,77% dels avis i àvies consideren que hi ha "esclaus/ves", front el 25,28% que ho descarten.
El conseller de l'Àrea d'Acció Social i Ciutadania del Consell Comarcal del Bages, Albert Marañón, ha fet repàs de les xifres de la campanya Tracta'm Bé i ha expressat que "estem molt satisfets que el projecte hagi comptat amb la participació i implicació de tants agents de la comarca. El Bages està avui més preparat per detectar i fer front a situacions de maltractament cap a les persones grans". Els diferents consellers comarcals també han explicat les especificitats de la campanya Tracta'm Bé al seu territori i han volgut posar de manifest la riquesa de treballar conjuntament per assolir l'objectiu de millorar la qualitat de vida de les persones grans.
Conscienciació a l'escola
A més, en una taula d'experiències, els Consells Comarcals del Bages, l'Anoia i el Solsonès han pogut compartir les valoracions del projecte “Aules amb tracte”, de la mà dels representants dels consells de les persones grans i tècniques comarcals tant del Solsonès, com de l'Anoia i del Bages. Aquest projecte posa a disposició dels centres educatius una maleta pedagògica en la que hi ha diversos recursos, com contes i jocs per promoure la intergeneracionalitat, el bon tracte entre els infants i les persones grans i trencar amb els estereotips negatius i perjudicis associats amb l'edat.
Pretén fomentar el reconeixement, l'empatia, la negociació, la interacció i la comunicació, eixos principals del bon tracte cap a les persones. Les escoles del Bages interessades poden sol·licitar aquest recurs al Consell Comarcal.
ARA A PORTADA
-
Successos El grup que generava incivisme a Sant Domènec es trasllada a la plaça Europa Pere Fontanals
-
Successos L'ADF rescata el conductor d'una retroexcavadora envoltada per un incendi a Artés Pere Fontanals
-
-
Política El ple de Moià debatrà la modificació urbanística d'El Prat enmig d'una nova protesta ciutadana Pere Fontanals
-
Societat El Sopar del Tomàquet del Bages reuneix 193 comensals en una edició de rècord Pere Fontanals
Publicat el
04 d’octubre de 2018 a
les 21:54
Actualitzat el
04 d’octubre de 2018 a les
22:25
Et pot interessar
-
Societat
La Càtedra de Simulació i Seguretat del Pacient d'UManresa estrena codirecció
-
Societat
Aigües de Manresa renovarà la xarxa d'aigua al carrer Sant Maurici a partir de dilluns
-
Societat
Canalitzacions elèctriques a l'avinguda Pirelli provocaran afectacions al trànsit durant un mes
-
Societat
Aigües de Manresa repararà una avaria al clavegueram de la carretera de Santpedor
-
Societat
Un tram del carrer Sant Antoni Maria Claret quedarà tallat al trànsit aquest dissabte
-
Societat
Tres joves del Bages marxaran al Brasil i França amb els intercanvis de Rotary Club
