La Plataforma dels Aliments de la Fundació del Convent de Santa Clara de Manresa constata el creixement de la demanda d'aliments, habitatge i productes bàsics per la subsistència de persones i famílies que viuen a la ciutat.
[nointext]
La plataforma adverteix que no només augmenta la demanda per part de persones immigrades, a les que un cop instal·lades i amb feina, han vist com els seus tràmits es paralitzaven i com se'ls negava la demanda d'asil, sinó també de persones que fins fa poc treballaven o podien fer front a les despeses quotidianes de les seves famílies. Passa el mateix amb persones que haurien de cobrar l'ERTO o aquelles que no reben el seu salari, i les que han perdut la seva feina.
[intext1]
Els responsables del servei detecten "una inseguretat creixent, fins i tot por, en famílies que mai havien anat a serveis socials i que han perdut el seu benestar passant de forma sobtada a la pobresa".
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=31o_ZZESeNA[/youtube]
Prova d'aquesta realitat és que la planificació de lots alimentaris per 15 dies, s'ha exhaurit en una setmana, i els voluntaris han hagut d'anar de forma extra i amb suma de més mans per fer lots per proveir a la plataforma de manera que la gent no és quedi sense una resposta.
Durant aquest dijous a la tarda, com a dia extraordinari, s'han fet més d'un miler de lots d'aliments.
[intext2]
La fundació fa una nova crida a ajudar per tal de poder aconseguir aliments. Aquesta ajuda es pot fer a través de la pàgina web de la fundació, portant productes essencials d'alimentació, higiene i neteja de la llar a la carretera de Vic 162 o als punts fixos de recollida de la ciutat que són supermercats Llobet, Roges i Plusfresc.
En les pròximes setmanes i gràcies al suport de la Fundació la Caixa, la fundació disposarà d'una furgoneta frigorífica que permetrà millorar i augmentar el volum de producte congelat i fresc provinent de donacions del Banc dels Aliments de Barcelona, d'empreses d'alimentació i de particulars.
La Plataforma dels Aliments avisa de l'increment de famílies «que han passat del benestar a la pobresa sobtada»
Els lots que havien preparat per a quinze dies s'han esgotat en una setmana
ARA A PORTADA
-
En marxa un nou dispositiu dels Mossos a Manresa amb molta presència d'agents de paisà Pere Fontanals
-
-
Cineclub Manresa presenta la seva programació de març i abril amb grans estrenes i homenatges Redacció
-
Un estudi de l'ICS a la Catalunya Central avala la videointerconsulta pediàtrica en l'àmbit rural Redacció
-
La Transéquia tornarà a mobilitzar milers de persones al voltant de la Séquia el 15 de març Pere Fontanals
Publicat el
11 de març de 2021 a
les 18:51
Et pot interessar
-
Societat
Manresa convoca dues noves sessions per avançar en el Pla Municipal de Salut
-
Societat
Manresa talla el trànsit del Centre Històric aquest cap de setmana per la Fira de l'Aixada
-
Societat
Althaia incorpora la tècnica Rezum per tractar una de les patologies de pròstata més freqüents
-
Societat
Manresa s'adhereix al Dia Internacional de l'Implant Coclear
-
Societat
La PAHC denuncia l'Ajuntament de Sant Fruitós a la Síndica per negar-li el padró a una mare i la seva filla
-
Societat
Sant Vicenç estrena amb èxit la Ruta dels Gronxadors Panoràmics de Montserrat
