Ignasi Perramon adreçant-se als periodistes a la sala de premsa de l'Ajuntament de Manresa. Foto: Pere Gendrau
El regidor d'Immigració de l'Ajuntament de Manresa, Ignasi Perramon, s'ha dirigit aquest dimecres als mitjans de comunicació per combatre els rumors que parlen de tracte preferent a la immigració. Perramon ha assegurat que hi ha una sèrie de "prejudicis" que creen "mal ambient" i que s'han de combatre. En aquest sentit, el regidor ha negat que s'afavoreixi els establiments regentats per nouvinguts en l'apartat de l'horari comercial o en el preu de les llicències. També ha desmentit "llegendes urbanes" com ara que el consistori regala cotxets a les famílies immigrants.
Des de la mateixa regidoria d'Immigració, s'ha detectat que es mantenen i es reforcen els rumors en què s'afirma que l'Ajuntament de Manresa concedeix avantatges a la població immigrada, abans que a la resta de manresans. És per això que el regidor Ignasi Perramon ha volgut desmentir el que considera "llegendes urbanes".
No és la primera vegada que el consistori manresà desmenteix rumors sobre un suposat tracte preferent a la immigració. Perramon ha assenyalat que, a vegades, provenen de "mala informació" per part de la ciutadania, tot i que en altres ocasions hi detecten mala fe.
Els rumors més estesos, els que els han fet arribar a la regidoria entitats o persones amb qui tenen relació, són els d'incompliment d'horaris comercials, abaratiment de llicències de locals i ajudes a les famílies immigrades com ara amb la donació de cotxets pels menuts. Segons Perramon, cap d'aquests supòsits s'ajusta a la realitat.
Pel que fa als horaris comercials, el regidor ha destacat que venen marcats pel Govern de la Generalitat i condicionats també per determinada legislació estatal. També ha remarcat que les botigues de comestibles, per exemple, tenen la possibilitat d'obrir la majoria de festius de l'any.
Perramon ha afirmat, d'altra banda, que "és absolutament fals" que els establiments regentats per nouvinguts no paguin la llicència durant els primers anys o que se'ls ofereixi millors condicions. En aquest sentit, ha remarcat que "no hi ha discriminació positiva respecte ningú".
L'Ajuntament combat els rumors de tracte preferent a la immigració
Societat
El regidor Perramon nega que s'afavoreixi els establiments regentats per nouvinguts
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans «Josephine», de Beth de Araújo, guanya el premi al millor llargmetratge del Clam 2026 Pere Fontanals
-
-
Política Sant Fruitós de Bages aprova unes ordenances fiscals amb una pujada general del 4,3% Pere Fontanals
-
Successos Manresa alerta d'un fort repunt de la delinqüència juvenil malgrat la baixada dels delictes Pere Fontanals
-
Societat El convent de Santa Clara es converteix en restaurant per reivindicar l'aprofitament alimentari Pere Fontanals
Publicat el
23 de març de 2011 a
les 15:39
Et pot interessar
-
Societat
El Gastrorecup porta a Joviat una proposta gastronòmica basada en aliments recuperats
-
Societat
El carrer Súria de Manresa tindrà afectacions al trànsit per reparar el paviment
-
Societat
Manresa il·luminarà de taronja l'Ajuntament per donar visibilitat a la síndrome de Sudeck
-
Societat
Ampans reuneix més de 300 professionals d'empreses en una jornada inclusiva al Circuit de Catalunya
-
Societat
El carrer Hospital de Manresa es tallarà dissabte al matí per instal·lar-hi una grua
-
Societat
Sant'Egidio inaugurarà el nou curs de l'Escola de Llengua i Cultura amb un acte per la pau
