Manresa debatrà intensament sobre la nova ciutadania

Societat

La matinal, que es farà dissabte, pretén extreure conclusions per aplicar-les en el futur

Publicat el 23 d’octubre de 2012 a les 10:16
Una dona d'origen magrebí. Foto: Adrià Costa

El proper dissabte 27 d'octubre de 2012 diferents entitats de Manresa han preparat una matinal formativa i d'intercanvi, amb el nom "Societat i nova ciutadania: realitats i estereotips al voltant de la diversitat". Es tracta d'una jornada que pretén apropar i reflexionar al voltant dels canvis sociodemogràfics, econòmics i culturals, ocorreguts al conjunt del país al voltant de l'arribada i assentament d'immigració comunitària i extra-comunitària al llarg -sobretot- de les dues darreres dècades, i posant especial èmfasi en la realitat de Manresa i els seus barris. La matinal començarà a les 9.00h i acabarà a la 13.30h, i es farà a la Casa de Solidaritat Flors Sirera.

Durant aquesta matinal hi haurà una taula rodona amb experts de diferents àmbits que donaran el seu punt de vista de l'actual situació. Es pretén intercanviar posicions i punts de vista i veure quin és el discurs majoritari en la societat actual.

Aquesta matinal està destinada a totes aquelles persones que vulguin conèixer aquesta realitat i els discursos que se'n desprenen, i fer-ne un bon debat. Per això, a la segona part de la matinal es treballaran les conclusions a través de treball en grups. L'objectiu és utilitzar les conclusions que es despendran del treball en grups per promoure una línia futura d'activitat i projectes entre totes les entitats que prenen part de l'activitat.

Per aquestes jornades cal una inscripció, que es pot fer al local de al Federació d'Associacions de Veïns i Veïnes de Manresa (C/ Fra Jacint Coma i Galí – octogonal 13), a l'e-mail: jornadesdiversitat@favm.org, o trucant al telèfon 93 873 84 81.

Escull Manresa com la teva font preferida de Google