L'Ajuntament de Manresa i la Intercol·legial Tècnica del Bages – Berguedà han signat un conveni de col·laboració que permetrà agilitzar l'atorgament de llicències i de comunicats d'obres i millorar els circuits de tramitació, amb l'objectiu de fomentar l'activitat econòmica i la inversió privada a la ciutat. Es tracta d'una col·laboració publicoprivada que està prevista a la llei i que complementa i dona continuïtat a l'assistent virtual de llicències que l'Ajuntament de Manresa va posar en marxa el novembre del 2022 amb els mateixos objectius.
La Intercol·legial Tècnica del Bages – Berguedà està formada per la Demarcació de les Comarques Centrals del Col·legi d'Arquitectes de Catalunya (COAC), la Delegació Bages – Berguedà – Anoia del Col·legi d'Aparelladors, Arquitectes Tècnics i Enginyers d'Edificació de Barcelona (CATEB), la Demarcació de la Catalunya Central del Col·legi Oficial d'Enginyers Industrials de Catalunya (COEIC) i el Col·legi Professional d'Enginyers Tècnics Industrials i Graduats de Manresa (CETIM). Aquest dimecres, els respectius presidents i presidentes han escenificat l'acord conjuntament amb l'alcalde, Marc Aloy, i el regidor de Llicències, Jesús Alonso.
Tal com s'ha explicat, el conveni permetrà treballar conjuntament per valorar la futura implantació de l'informe d'idoneïtat tècnica, que permetrà que els col·legis professionals i les entitats acreditades passin a ser els encarregats d'emetre aquest informe en la llicència o la comunicació prèvia, i que té per objecte verificar que el projecte tècnic o la documentació tècnica compleix la normativa estatal i autonòmica. L'encomana de l'informe d'idoneïtat tècnica als col·legis professionals i entitats acreditades permetrà que els serveis tècnics municipals puguin centrar els seus esforços en la part urbanística de la tramitació, fet que agilitzarà la tramitació.
Per desenvolupar i materialitzar la col·laboració acordada en el conveni, es constituirà una Comissió de Desenvolupament formada per totes les parts, que es reunirà de forma periòdica per tal de fer-ne seguiment.
[superfillagrantema]1722[/superfillagrantema]
[naciomanresa]
Manresa simplifica l'atorgament de llicències d'obres per fomentar la inversió a la ciutat
Societat
L'Ajuntament i la Intercol·legial Tècnica del Bages – Berguedà signen un conveni de col·laboració per millorar i agilitzar els procediments d'autoritzacions municipals
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans El Kursaal encadena un altre semestre de rècord amb més de 58.000 espectadors i 101 espectacles Pere Fontanals
-
-
Societat La residència de Sant Fruitós comença a instal·lar un nou aire condicionat central després d'un mes d'avaria Pere Fontanals
-
Economia Els restaurants Slow Food consoliden les Temporades Gastronòmiques del Bages Pere Fontanals
-
Successos Judici a l'home acusat d'assassinar la parella embarassada a Manresa el 2023: demanen gairebé 42 anys de presó Pere Fontanals
Publicat el
14 de febrer de 2024 a
les 16:09
Actualitzat el
14 de febrer de 2024 a les
16:21
Et pot interessar
-
Societat
Súria complementa l'exposició «Pit & Tip» amb un cicle d'activitats sobre la lactància
-
Societat
Aigües de Manresa renovarà la xarxa d'aigua a la cruïlla dels carrers Cós i Moragas
-
Societat
El Parc de Sant Llorenç del Munt i l'Obac identifica 32 noves espècies de briòfits i n'inventaria 122
-
Societat
Aigües de Manresa renovarà el clavegueram de la plaça Cots amb afectacions al trànsit
-
Societat
El Mercat de la Terra de Sant Fruitós reivindica el tomàquet amb gastronomia i activitats familiars
-
Societat
Els wine bars de la Ruta del Vi DO Pla de Bages se sumen a la Festa del Tomàquet
