El fet que les persones immigrades que complien les condicions per formar part del cens electoral no hi quedin incloses automàticament sinó que ho hagin de sol·licitar, ha provocat que finalment, a la comarca del Bages, menys d'un 25% dels qui complien les condicions hagin estat finalment inclosos al cens i puguin votar a les properes eleccions municipals de maig. Es tracta, exactament, de 689 persones, la majoria de les quals són d'origen comunitari.
Els municipis amb un percentatge més elevat de persones immigrades incloses en el cens electoral, en relació al total de la població immigrada del municipi són: El Pont de Vilomara (39,5 %), L'Estany (33,3%), Aguilar de Segarra (33,3 %), Castellfollit (23 %) i Castellnou del Bages (17,6 %).
D'altra banda, en relació al total de població del municipi, els municipis amb un percentatge més elevat de persones immigrades que s'han inclòs al cens electoral són: El Pont de Vilomara (2,51 %), Marganell (1,25 %), Aguilar de Segarra (0,82 %), Castellfollit (0,72 %) i Santa Maria d'Oló (0,56 %).
Aquestes dades, recollides pel Pla Territorial de Ciutadania i Immigració del Consell Comarcal del Bages, són extretes de l'Institut Nacional d'Estadística i el padró municipal.
Les condicions que calia complir per ser inclòs al cens eren: ser major de 18 anys i natural d'algun estat de la Unió Europea o d'algun país amb acord bilateral amb l'estat espanyol (Bolívia, Colòmbia, Equador, Islàndia, Noruega, Nova Zelanda, Paraguai, Perú i Xile). Els immigrants d'aquests països amb acord bilateral havien d'estar inscrits al padró municipal, comptar amb autorització de residència a l'estat espanyol i haver residit legalment i sense interrupcions al territori espanyol durant els darrers 5 anys (3 en el cas de Noruega).
Menys d'un 25% dels immigrants que complien els requisits han sol·licitat votar
Societat
Exactament 689 persones immigrades del Bages han tramitat la sol·licitud
ARA A PORTADA
-
Societat La Fundació del Convent de Santa Clara envia a Ucraïna el seu 48è corredor humanitari Pere Fontanals
-
Societat La C-55 estrena el desdoblament entre el Castell de Castellbell i el túnel de Boguñà Pere Fontanals
-
-
Societat Refugiada després de patir violència masclista a Rússia: «M'imagino el meu futur a Catalunya» ACN
-
Successos Manresa eixamplarà la Guàrdia Urbana fins a 120 agents i espera 15 interins immediats Pere Fontanals
Publicat el
07 de març de 2011 a
les 10:33
Et pot interessar
-
Societat
Sant Fruitós reclama una solució al canvi de sentit de la carretera de Santpedor de Manresa
-
Societat
Treballs de pavimentació a la BP-4313 entre Balsareny i Súria de dimarts a dijous
-
Societat
Manresa tallarà el trànsit al carrer de Sant Fruitós aquest dilluns per obres a la xarxa elèctrica
-
Societat
Manresa debat com adaptar les ciutats a les pluges intenses en la Jornada Tècnica de l'Aigua
-
Societat
La 16a Jornada de Demències del Bages aplega vora 90 persones a l'Hospital Sant Andreu
-
Societat
Tres camins rurals costeruts de Manresa es pavimentaran amb formigó rentat a l'àcid
