La tradició escatològica o fins i tot sexual catalana es pot documentar a Manresa amb la fixació que tenen alguns en el penis de l'estàtua de Sant Jordi, a la plaça del mateix nom, que aquesta setmana ha tornat a ser objecte d'una bretolada. El restaurat prepuci de la històrica figura manresana ha aparegut tacat amb pintura vermella, a mode de sang, i l'actuació ha estat signada amb una W, també vermella, a la cama.
Cal recordar que el Sant Jordi de Manresa va patir una amputació del penis l'any 1983 i que fins a 36 anys després, el 2019, no es va restituir. Per fer la intervenció més duradora, es va inserir una ànima d'acer inoxidable a la base adherida amb resina epoxídica i estructuració del membre amb un morter de calç hidràulica i sorra rentada amb addició de fibres de vidre per aportar major durabilitat. L'actuació a l'estàtua es va completar amb el taponament d'esquerdes i fissures, i la neteja de la brutícia, com el verdet i les taques superficials de tot el conjunt.
L'estàtua, de 2.30 metres d'alçada i més d'una tona de pes, és feta de pedra i representa un Sant Jordi, nu, amb un drac recargolat a la base de l'escultura. És obra de l'artista mallorquí Francesc Sitjar i es va instal·lar al novembre del 1981.