Quatre professionals de l'ICS a la Catalunya Central han fet un estudi, a partir d'una recerca bibliogràfica científica, en el qual es posa de manifest que fumar en pipa d'aigua és molt perjudicial per a la salut. La falsa creença de la innocuïtat d'aquesta manera de fumar ha fet créixer el nombre de joves que fumen en pipes d'aigua, inconscients dels riscos que comporta.
Tot i que en la promoció d'aquests productes sovint es fa constar que són una opció saludable, la realitat és que els efectes en els pulmons són molt similars als de fumar tabac. L'ús de les pipes d'aigua no redueix el risc per a la salut en comparació amb el tabac, perquè també contenen substàncies perjudicials per a la salut i cancerígenes.
Aquest treball de recerca, que ha estat recentment reconegut en una jornada especialitzada en tabaquisme, detalla els perjudicis que s'han detectat en la recerca bibliogràfica.
Està documentat que les persones que fumen en pipes d'aigua tenen la pressió arterial i la freqüència cardíaca més altes. També augmenta el risc de patir infart, angina de pit i insuficiència respiratòria.
En el treball s'argumenta que "els fumadors de pipes d'aigua absorbeixen quantitats importants de substàncies tòxiques i cancerígenes a través del fum. Les anàlisis dels laboratoris evidencien nivells molt alts de substàncies cancerígenes (monòxid de carboni [CO] i hidrocarburs, entre d'altres) i també tòxiques (òxid nítric i metalls pesants, entre d'altres)".
Altres perills associats a fumar en pipes d'aigua són l'increment del risc de contraure malalties infeccioses, ja que sovint s'acostuma a compartir la pipa i el mateix fum, encara que no porti tabac, penetra als pulmons. També el fum ambiental que produeixen les pipes té un contingut de substàncies tòxiques semblant al del tabac, encara que no porti nicotina.
Professionals de l'ICS evidencien els perjudicis per a la salut de fumar en pipes d'aigua
Societat
Un treball fet a la Catalunya Central que repassa documentació científica desmitifica la falsa creença que fumar en pipa d'aigua és innocu
ARA A PORTADA
-
-
Esports El CE Manresa encaixa la primera derrota de la temporada al camp del Tudelano (2-1) Pere Fontanals
-
Societat Territori destina 1,6 milions a estabilitzar talussos a les carreteres d'accés a Montserrat Pere Fontanals
-
Esports Manel Deli es proclama campió del món M50 dels 100 quilòmetres en ruta a Galícia Pere Fontanals
-
Economia L'Agència Espacial tria la companyia del manresà Sanpere per desenvolupar la xarxa de connectivitat segura de la UE ACN | Pere Fontanals
Publicat el
15 de desembre de 2016 a
les 17:41
Et pot interessar
-
Societat
Els casals infantils del CAE i La Xarranca tanquen l'estiu amb 562 participacions al Bages
-
Societat
L'AFABBS programa diversos actes al Bages amb motiu del Dia Mundial de l'Alzheimer
-
Societat
L'Ajuntament de Manresa inicia l'arranjament d'una quinzena de camins rurals
-
Societat
Obres de fibra òptica a la Muralla del Carme i l'entorn de l'Uniplant Garden a partir de dilluns
-
Societat
Sant Fruitós impulsa una nova oferta de formació per a adults
-
Societat
La Fira d'Artistes i Artesans provocarà afectacions de trànsit aquest dissabte al Passeig
