Puig clausura la II Trobada catalana de Protecció Civil

El conseller d'interior destaca a Manresa la "vocació integral" del model de seguretat de Catalunya

Publicat el 09 de novembre de 2011 a les 19:36
Felip Puig durant la cloenda de la II Trobada de polítics i tècnics de Protecció Civil a Manresa. Foto: Mar Martí

El conseller d'Interior, Felip Puig, ha destacat aquest dimecres a Manresa la "vocació integral" del model de seguretat de Catalunya. Puig ha afirmat que aquest model "no només persegueix els delinqüents, sinó que contempla les dimensions de la prevenció, la reacció davant les emergències, la reparació i l'acompanyament a les víctimes". El conseller ha expressat que aquest model s'està estructurant des d'una perspectiva legislativa, ja que s'està treballant en l'elaboració d'una nova llei de Protecció Civil. Puig ha fet aquestes declaracions durant la clausura de la II Trobada de polítics i tècnics de Protecció Civil, que arriba vint anys després de la celebració de les primeres.

Felip Puig ha expressat que a Catalunya s'està construint un model de seguretat amb "vocació integral" i ha posat de relleu la importància de la "cooperació entre tots els cossos operatius". Segons Puig, el país té un "model propi de seguretat i de Protecció Civil que és fins i tot exportable".

El conseller d'Interior ha volgut posar de relleu la feina i el reconeixement de les persones que des de fa anys treballen en l'àmbit de la Protecció Civil a Catalunya i ha dit que el què cal ara és "acabar de configurar allò que des de Catalunya s'estructura al voltant de la llei de Protecció Civil de 1997, tot aquest model més proper, més especialitzat, que es va gestar i estructurar". Puig ha afirmat que "cal acabar de reunificar i revisar amb una dimensió integral el model de seguretat que estem construint a Catalunya" i ha destacat que la Protecció Civil és un dels "pilars bàsics, una tercera pota del sistema de seguretat català".

El conseller ha manifestat la voluntat d'anar avançant i millorant en tot aquest model integral de seguretat i gestió de les emergències i ha posat de relleu el compromís comunitari i institucional, la figura dels voluntaris i els valors de la societat per fer-ho. En aquest sentit, el conseller ha encoratjat a seguir "projectant la important feina" que es fa des de la Protecció Civil, de prevenció, reacció, planificació, però també de reparació, recuperació i sensibilització.

Felip Puig ha fet aquestes declaracions durant la II Trobada de Polítics i Tècnics de Protecció Civil de Catalunya que ha reunit durant dos dies a la capital del Bages a tècnics i experts en la matèria amb l'objectiu de promoure el debat sobre el futur de la protecció civil i les emergències. Enguany fa 20 anys de la primera trobada, que també va tenir lloc a Manresa.