
Per ajudar a fer front a aquesta tràgica situació, l'Ajuntament de Sallent fa una crida a tota la població per a que col·laborin amb les diferents iniciatives que s'han posat en marxa i, per la seva part, engega la campanya "SALLENTSUMA 1€ per Haití", que té per objectiu aconseguir 1€ de cada sallentí/na, és a dir, arribar a recollir 7.100€. El total de diners reunits es destinaran a projectes de post emergència i de reconstrucció del poble Haitià, que d'aquesta forma ajudaran a supervivents i víctimes dels danys ocasionats pel terratrèmol.
La campanya s'inicia avui, dijous 28 de gener, i estarà vigent fins el proper 7 de març de 2010. Es pot col·laborar de dues maneres tan senzilles com són:
- dipositant un euro a les guardioles que ja es troben a: la Biblioteca, Casal de Gent Gran, Centre Cívic Verge de Fussimanya, la Turbina, l'Esquitx, CEIP Els Pins, l'Escola Vedruna, CEIP Torres Amat, IES Llobregat, l'Escola Municipal de Música i l'Ajuntament de Sallent
- ingressant la voluntat al número de compte: 2100-0025-38-0200284865 (“la Caixa”)
El dissabte 7 de març, dia que finalitzarà la campanya, coincidirà amb els actes programats pel dia de la dona, entre els quals es realitzarà una marató de ràdio i una caminada solidària. I, al final d'aquesta jornada, es trencaran les 11 guardioles, es comptaran els diners recaptats i es sumaran a l'import recollit a través del número de compte.