El 2010 el govern de CiU a l'Ajuntament de Sant Fruitós de Bages va fer fora l'empresa constructora de la biblioteca per incompliment i aturada sense justificació de les obres i li va reclamar una indemnització econòmica per danys i perjudicis.
L'empresa, que no hi estava d'acord, va presentar recurs al Tribunal Contenciós Administratiu contra la decisió del govern municipal. Aquest tribunal va fallar a favor de l'Ajuntament i l'empresa va presentar apel·lació davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya.
Ara, després de 7 anys de litigis, el Tribunal dóna la raó a l'Ajuntament de Sant Fruitós de Bages, i l'empresa haurà de pagar al consistori una indemnització que, amb l'import actualitzat pels interessos de tots aquests anys, ascendeix a gairebé de 800.000 euros, a més de les costes processals.
L'actual grup municipal del PDeCAT es mostra "molt satisfet per aquest resultat, que dóna la raó al govern de CiU d'aleshores i que demostra que la decisió de fer fora l'empresa va ser la més correcte pels interessos de tots els veïns de Sant Fruitós, malgrat la mala imatge que suposava el fet d'haver de tenir l'obra aturada durant uns mesos més".
Segons ha informat el grup municipal del PDeCAT, properament demanarà al govern de Sant Fruitós que una part d'aquests diners es pugui destinar a projectes escollits per la ciutadania, a través d'un procés participatiu, "ja que els pressupostos de l'ajuntament de Sant Fruitós, a diferencia de la majoria de pobles de la nostra comarca, no contemplen cap procés de participació ciutadana".
Sant Fruitós guanya, 7 anys després, el litigi contra la primera constructora de la Biblioteca
El govern de CiU de 2010 va fer fora l'empresa per incompliment i aturada sense justificació de les obres i li va reclamar una indemnització | El TSJC obliga a l'empresa a pagar prop de 800.000 euros al consistori
ARA A PORTADA
Publicat el 02 de febrer de 2018 a les 12:11
Actualitzat el 02 de febrer de 2018 a les 12:14
Et pot interessar
-
Societat L'entorn del Cardener serà enguany a Súria l'objectiu del Let's Clean Up Europe
-
Societat El camp de futbol de Sant Fruitós estrena un espai en memòria de Ferran Gallart
-
Societat Tota l'oferta manresana d'estiu per a infants, adolescents i joves, en un recull
-
Societat Manresa serà a Mauthausen per la commemoració dels 80 anys de l'alliberament del camp