El Jutjat Penal 2 de Manresa havia de celebrar aquest dimarts un judici contra una advocada manresana acusada de fer mentir un testimoni davant del jutge. El judici, però, s'ha hagut de suspendre, ja que aquest testimoni no ha assistit a la seu judicial perquè no se li va poder comunicar la citació en no localitzar-lo al seu domicili habitual. Per això, el jutge ha emès una ordre de recerca i captura i ha posposat el judici fins el mes d'octubre. La fiscalia considera que la lletrada va citar com a testimoni en un judici celebrat l'any 2011 un jove que va confessar l'autoria d'uns fets que ell no havia comès per protegir l'acusat. Segons l'escrit del fiscal, l'advocada sabia que la confessió era falsa i li atribueix a ella i tres persones més una estratègia per mentir davant del tribunal.
Els fets es remunten a l'any 2011 per un cas de desobediència als agents de l'autoritat. En aquell any es va celebrar un judici oral contra un home, defensat per l'advocada ara acusada, per haver-se saltat l'any 2009 un control policial mentre conduïa un cotxe que portava el logotip d'una empresa del Bages. Els Mossos no van poder fer aturar el vehicle però van identificar el conductor com el fill del propietari de l'empresa. Durant el judici, l'acusat va negar els fets i l'advocada va fer sortir a declarar davant del jutge un amic de la família que va inculpar-se i va dir que ell conduïa el vehicle en el moment dels fets. A pesar d'aquesta declaració, el Jutjat Penal 3 de Manresa va condemnar el primer acusat a un any de presó per un delicte contra l'administració de justícia.
Davant d'aquesta situació, la fiscalia va denunciar penalment el testimoni per la seva falsa declaració, l'advocada i dos homes més. Segons l'escrit del fiscal al qual ha tingut accés l'ACN, el pare del noi acusat per desobediència a l'autoritat i un altre home, d'acord amb la seva advocada, van contactar amb una tercera persona –un amic d'ells- per proposar-li que declarés com a testimoni durant el judici i admetés que ell era el conductor del vehicle. Per tot plegat, la fiscalia demana pels tres homes una pena de dos anys de presó i una multa de 1.800 euros.
Pel que fa a l'advocada, la fiscalia també li demana una pena de dos anys de presó i una multa de 1.800 euros, però, a més, s'enfronta a una inhabilitació de tres anys per a l'exercici de la seva professió.
Suspenen el judici contra una advocada de Manresa acusada de fer mentir un testimoni
Societat
La lletrada s'enfronta a dos anys de presó i tres d'inhabilitació i a una multa de 1.800 euros
ARA A PORTADA
-
Successos Manresa alerta d'un fort repunt de la delinqüència juvenil malgrat la baixada dels delictes Pere Fontanals
-
Societat El convent de Santa Clara es converteix en restaurant per reivindicar l'aprofitament alimentari Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans «Sàpiens» presentarà a la Fàbrica Nova un reportatge sobre la vaga de 1946 Pere Fontanals
-
-
Publicat el
14 de juny de 2016 a
les 17:24
Actualitzat el
14 de juny de 2016 a les
17:27
Et pot interessar
-
Societat
El carrer Súria de Manresa tindrà afectacions al trànsit per reparar el paviment
-
Societat
Manresa il·luminarà de taronja l'Ajuntament per donar visibilitat a la síndrome de Sudeck
-
Societat
Ampans reuneix més de 300 professionals d'empreses en una jornada inclusiva al Circuit de Catalunya
-
Societat
El carrer Hospital de Manresa es tallarà dissabte al matí per instal·lar-hi una grua
-
Societat
Sant'Egidio inaugurarà el nou curs de l'Escola de Llengua i Cultura amb un acte per la pau
-
Societat
Sant Joan de Vilatorrada convoca per segon any ajuts per als desplaçaments dels estudiants
