Pol Ruiz Masip, alumne de 2n de Cuina i Gastronomia i Serveis de Restauració a l'Escola d'Hoteleria Joviat de Manresa, ha guanyat el premi a la imaginació i a la creativitat, en el 30è Concurs de Cuina Jove de Catalunya celebrat a Sant Pol de Mar el passat dilluns 4 d'abril.
Aquest concurs de cuina és el més antic que se celebra a Catalunya ininterrompudament i un dels concursos culinaris més antics d'Espanya, en el qual el xef convidat és el president del jurat. La temàtica canvia cada any, i en la present edició va ser La presència de la fruita a l'alta cuina.
Ruiz Masip va quedar entre els deu primers classificats per a la final d'aquest concurs, després d'una primera fase eliminatòria. La Coccotte fumada de molls i fruites al vi negre amb escuma de foie va ser el plat amb el qual l'alumne de la Joviat va guanyar el premi, després de dues hores i mitja de preparació.
El jurat, presidit per Mauro Colagreco, xef d'origen argentí establert a França que ocupa l'11è lloc en la llista 50 Best Restaurants i actualment propietari del restaurant Mirazur, ubicat al sud-est de França (Menton, Alps-Maritimes) amb dues estrelles Michelin, va atorgar el premi a la imaginació i la creativitat. A part d'aquest premi, el jurat també va lliurar un premi absolut, un a la destresa i millor tècnica d'elaboració i un a la millor presentació.
Un dels requisits del concurs era que els plats havien d'incloure fruita de temporada i donar-li un paper destacat en l'elaboració. Un altre dels requisits d'aquest concurs era que les receptes no superessin els tres euros de cost per plat.
ARA A PORTADA
-
Manresa, capital del cinema en català: supera en projeccions per sala grans ciutats com Barcelona Pere Fontanals
-
-
Manresa es dota d'un pla de plans per garantir una resposta ràpida i coordinada en emergències Pere Fontanals
-
-
Manresa Il·lumina, entre els deu millors projectes d'economia circular als Innovation in Politics Awards Pere Fontanals
Publicat el 11 d’abril de 2016 a les 10:51
Actualitzat el 11 d’abril de 2016 a les 10:55
Et pot interessar
-
Societat El Geoparc de la Catalunya Central impulsa un procés participatiu amb docents per definir el seu Pla Estratègic Educatiu
-
Societat Afectacions de trànsit per la Festa de Tardor dels comerciants del carrer Barcelona
-
Societat L'Associació de Familiars de Malalts d'Alzheimer celebra 25 anys amb un programa d'actes commemoratius
-
Societat Súria obre el termini per adjudicar dos pisos municipals en règim de lloguer
-
Societat Les obres per millorar la xarxa elèctrica a Pineda de Bages avancen segons el calendari previst
-
Societat Tall de trànsit en un tram del carrer Font dels Llops, aquest dijous