Moment del lliurament de premis. Foto: ICS
La V Jornada d'Intercanvi d'Experiències de l'Institut Català de la Salut (ICS) al Bages i Berguedà, que enguany es va celebrar de manera pionera en format virtual, va cloure's ahir a la tarda amb un acte a l'auditori de la Plana de l'Om, que va servir de punt de trobada entre els professionals del territori. La presidència de l'acte la van ocupar el gerent territorial de l'ICS a la Catalunya Central, Lluís Riu, i la directora del Servei d'Atenció Primària del Bages-Berguedà de l'ICS, Dolors Comet. Tots dos van remarcar la singularitat de l'acte en què es van combinar les noves tecnologies i la transmissió de coneixement amb l'emotivitat del retrobament amb els professionals jubilats.
Durant l'acte es va fer una valoració positiva de la jornada, que va tenir com a plataforma un bloc (http://www.jornadaintercanviics.wordpress.com) on es van recollir les prop de quaranta comunicacions que es van presentar a la jornada i on els professionals podien consultar, descarregar i comentar en línia els treballs exposats. Des de l'activació del bloc, dijous passat, aquest ha rebut tres mil visites i s'han difós els seus continguts també via Twitter.
Un estudi sobre el consum d'alcohol entre els preadolescents del Bages Sud va guanyar el premi a la millor comunicació, per la magnitud quant a la població estudiada, la rellevància del tema tractat i la diversitat dels professionals de l'equip implicat en aquest treball. L'estudi ha anat a càrrec de Rosa M. Torres, Gemma Ubach, Pilar Flores, Josep Garrido, Alejandro Muñoz i Laia Font, del CAP Montserrat, i la Unitat de Suport a la Recerca de l'ICS a la Catalunya Central.
En l'acte d'ahir també es va fer lliurament del premi al concurs de fotografia convocat amb motiu de la jornada d'intercanvi. Lourdes Guàrdia és l'autora de la imatge guanyadora, una fotografia del Camí de Santiago que va ser l'escollida per il·lustrar la jornada que enguany portava per títol "... Més lluny, hem d'anar més lluny...". L'acte es va tancar amb un homenatge a tots els professionals de l'ICS que s'han jubilat en els darrers deu anys, en un ambient de companyonia. En nom dels jubilats va parlar el traumatòleg, Dr. Francesc Sant, que va fer una visió retrospectiva de la sanitat manresana a partir de la postguerra fins ara, en una exposició carregada d'anècdotes, bon humor i emoció. A l'acte hi eren presents una cinquantena de jubilats i persones que han ocupat càrrecs directius del SAP en els darrers 10 anys.
Un estudi sobre el consum d'alcohol entre els joves, premiat per l'ICS
Societat
Un estudi sobre el consum d'alcohol entre els joves del Bages Sud guanya el premi a la millor comunicació de la 5a Jornada d'Intercanvi d'Experiències de l'ICS
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans Manresa recomana anar a peu als miradors per veure l'eclipsi solar de dimecres Pere Fontanals
-
-
Societat La salmorra torna a vessar al passeig del Riu de Manresa i amenaça els arbres de l'entorn Pere Fontanals
-
-
Successos Restablert el servei de trens entre Lleida i Manresa després de l'atropellament d'una persona ACN
Publicat el
21 de juny de 2011 a
les 13:45
Et pot interessar
-
Societat
Sant Vicenç substituirà 570 fanals per tecnologia LED per reduir el consum energètic
-
Societat
Un espectacular estol de cigonyes anuncia a Manresa l'inici de la migració cap a l'Àfrica
-
Societat
La Creu Roja al Bages va atendre 6.635 persones el 2025, un 8,1% més que l'any anterior
-
Societat
Una reparació d'urgència obligarà a restringir el trànsit a la rotonda dels Dolors
-
Societat
Cardona instal·la nous espais saludables per promoure l'activitat física i la mobilitat sostenible
-
Societat
Un estudi liderat des del Bages reforça el paper del treball social en les decisions al final de la vida
