Els veïns i veïnes del carrer Sant Andreu de Manresa es van administrar i van iniciar un concurs popular, sense la tutoria de ningú, per tornar a pintar el mural que hi havia al carrer i que la productora de la sèrie Las leyes de la frontera va esborrar durant el rodatge d'un dels capítols al Centre Històric.
L'anterior mural, obra de Berni Puig, havia estat pintat per l'equip de rodatge d'aquesta sèrie de Netflix que, després que els veïns els cridessin l'atenció, els van "indemnitzar", amb "una quantitat que gairebé no donava ni per la pintura", segons una veïna del carrer.
Amb diners per la pintura, i amb voluntat de fer un procés participatiu, alguns veïns del carrer van penjar "unes bases" a sobre del mural eliminat, i d'entre tots els participants, la proposta guanyadora va ser la de l'Oriac, un nen de 6 anys veí del carrer.
La proposta recollia quatre cavalls, un per cada panell a omplir, amb les llegendes "Tots som iguals", "Tots som diferents", "Sant Andreu", "Antiracista". La pintura sobre el mur es va fer fent servir un projector per respectar la gràfica de la proposta guanyadora.
Tot el procés va ser realitzat amb el consentiment final de l'Ajuntament.
Un nen de 6 anys dissenya el mural participatiu del carrer Sant Andreu
L'anterior pintura, de Berni Puig, havia estat esborrada durant el rodatge de "Las leyes de la frontera" per a Netflix
ARA A PORTADA
-
-
Del Bloody Mary al coulant: el tomàquet inspira el sopar de temporada d'estiu a Manresa Pere Fontanals
-
La torre mil·lenària de Manresa que no has vist mai (i que pot desaparèixer per sempre) Pere Fontanals
-
-
Gran actuació dels atletes bagencs a la primera jornada del Campionat de Catalunya absolut Pere Fontanals
Publicat el 27 de desembre de 2020 a les 18:21
Et pot interessar
-
Societat Afectacions de trànsit en un tram del passeig del Riu, dissabte i diumenge
-
Societat Talls de trànsit puntuals al carrer Camp i Fabrés, la nit de diumenge a dilluns
-
Societat El Centre Residencial La Llum celebra 23 anys amb una setmana d'activitats lúdiques i comunitàries
-
Societat Endesa modernitza la xarxa elèctrica de Sant Feliu Sasserra
-
Societat Creix la natalitat al Bages, però s'enfonsa al Moianès
-
Societat El Meteocat confirma un esclafit al Bages