El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, i el conseller d’Empresa i Coneixement, Jordi Baiget, han presentat aquest dimecres la nova versió de l’aplicació per a dispositius mòbils d’Infoconsum, que també permetrà que els usuaris denunciïn les incidències del servei de Rodalies. Es podran denunciar les afectacions en horaris, línies i itineraris, una deficient atenció al client (com és la manca d’informació) o el mal estat de trens i estacions. El Govern vol aprofitar el marc legal que fixa el Codi de consum de Catalunya per “emparar” els drets dels usuaris de Rodalies, davant la dificultat de sancionar Renfe i Adif a través de les competències del traspàs del servei ferroviari, que el conseller Rull considera “incomplet”.
En aquest sentit, el titular de Territori ha afirmat que el Govern treballa per acabar amb la “impunitat” de les incidències a Rodalies i s’ha mostrat convençut que la “pressió” de les denúncies funcionarà per millorar el servei. El conseller ha afirmat que el Govern estarà “a sobre” de Renfe i Adif per vetllar pel bon funcionament del servei de Rodalies. Sobre l’existència d’una aplicació per a mòbils que Renfe té a disposició dels seus usuaris, el conseller ha apuntat que en aquest cas només es pot rebre informació, mentre que l’app d’Infoconsum “empara” els usuaris i els permet denunciar les incidències.
Durant la roda de premsa, Rull ha afirmat que el Govern utilitzarà la informació que s’extregui de les denúncies dels usuaris de Rodalies en les reunions de de l’òrgan mixt Estat-Generalitat. El conseller ha recordat que el traspàs de competències sobre Rodalies determina que la Generalitat no pot sancionar l’operadora ferroviària Renfe ni la gestora d’infraestructures Adif -com si que pot fer en el cas del servei ofert per FGC- i que la nova aplicació mòbil facilitarà que es tramitin denúncies per mal servei a través del Codi de consum. D’altra banda, Rull ha afegit que el Govern manté el contenciós administratiu contra Adif, que encara s’està tramitant per via judicial.
Per la seva banda, el conseller Baiget ha assenyalat que l’app d’Infoconsum també permet als seus usuaris fer consultes, rebre informació o presentar denúncies sobre altres matèries relacionades amb temes de consum com són els períodes de rebaixes, la contractació de viatges o el subministrament de serveis de telefonia i internet, entre d’altres. L’aplicació per a dispositius mòbils també emet avisos sobre productes i serveis del mercat que siguin potencialment perillosos per al consum o avisa de quins procediments seguir en situacions excepcionals com el tancament d’empreses o el tall de subministrament a una llar en situació de pobresa energètica.
Una aplicació mòbil permetrà denunciar les incidències a Rodalies
Societat
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, presenta la nova "app" assegurant que vol acabar amb la "impunitat" de Renfe i Adif en els problemes del servei ferroviari | Confia que la "pressió" de les denúncies dels viatgers funcionarà
ARA A PORTADA
-
-
Esports El CE Manresa encaixa la primera derrota de la temporada al camp del Tudelano (2-1) Pere Fontanals
-
Societat Territori destina 1,6 milions a estabilitzar talussos a les carreteres d'accés a Montserrat Pere Fontanals
-
Esports Manel Deli es proclama campió del món M50 dels 100 quilòmetres en ruta a Galícia Pere Fontanals
-
Economia L'Agència Espacial tria la companyia del manresà Sanpere per desenvolupar la xarxa de connectivitat segura de la UE ACN | Pere Fontanals
Publicat el
18 de gener de 2017 a
les 14:32
Et pot interessar
-
Societat
Els casals infantils del CAE i La Xarranca tanquen l'estiu amb 562 participacions al Bages
-
Societat
L'AFABBS programa diversos actes al Bages amb motiu del Dia Mundial de l'Alzheimer
-
Societat
L'Ajuntament de Manresa inicia l'arranjament d'una quinzena de camins rurals
-
Societat
Obres de fibra òptica a la Muralla del Carme i l'entorn de l'Uniplant Garden a partir de dilluns
-
Societat
Sant Fruitós impulsa una nova oferta de formació per a adults
-
Societat
La Fira d'Artistes i Artesans provocarà afectacions de trànsit aquest dissabte al Passeig
