Com i per què Ibai Llanos i Gerard Piqué són els nous reis del LoL

Desenes de milers de persones gaudeixen de tot el sector d'aquest videojoc a Catalunya, que no té aturador, segueix aglutinant nous públics i formats, i comença a penetrar en espais fins ara inexplorats

  • Ibai Llanos, el dia de la Velada II -
Publicat el 13 de desembre de 2022 a les 09:10
Actualitzat el 13 de desembre de 2022 a les 09:24
"No, però de debò, com es juga a això? Com podeu seguir el ritme de tot el que passa?" Són paraules d'una professional de la comunicació, amb sobrada experiència, observant les pantalles del Convention Center de PortAventura. La final del League of Legends de màxim nivell a l'estat espanyol va tenir un fort protagonisme a Catalunya, amb una immensa legió de fans -especialment joves-, que construeixen una realitat que encara xoca a les generacions més grans. Barcelona s'ha convertit en una capital europea del videojoc, gràcies a marques, noms i competicions que la fan brillar al mapa molt per sobre d'altres ciutats. Però hi ha dues persones que n'han elevat de manera exponencial la rellevància mediàtica: Ibai Llanos i Gerard Piqué.

Propietaris de KOI, aquest equip establert a Cerdanyola del Vallès -on abans tenia la casa Llanos- sacsejat una lliga estatal de League of Legends que, tot i no parar de créixer, ha vist ara com tot saltava pels aires. Amb una bateria recursos sense precedents en cap altre club d'eSport del panorama estatal, KOI ha guanyat la batalla mediàtica gràcies a la rellevància d'Ibai Llanos, a una estructura professional de club des del primer moment i la inversió de Gerard Piqué. Un símptoma molt clar d'aquesta gènesi va ser observar les samarretes que duia el públic a PortAventura: una gran quantitat de peces de roba eren de KOI, que ni tan sols jugava la final. Ni tan sols hi era cap dels seus responsables. Només un dels jugadors, el portuguès Xico, entre els convidats. 

[noticia]XXXXXX[/noticia]
Aquesta circumstància al voltant de KOI, Ibai i Piqué no és cap percepció subjectiva, és un fet compartit per molts actors del sector del LoL. Responsables de la Lliga de Videojocs Professional (LVP) van admetre que la incorporació del club, ara fa tan sols un any, suposava un impacte molt gran, que els permetria créixer encara més. Ara, l'ascens ja és imparable. David Carbó, conegut per tothom com Skain, explicava que tots els equips, per molt suposadament mediàtics que siguin, "es nodreixen i van a remolc de KOI". El català, que deixa de ser caster de la LVP després de tres anys gloriosos i passa, precisament, a treballar pel club de Llanos, detallava a Nació que l'ecosistema estarà completament condicionat per l'equip d'Ibai i Piqué.

Els èxits de KOI, els èxits de tot el sistema


Encara que les competicions professionals de videojocs ja han superat, amb escreix l'impacte mediàtic de molts esports minoritaris -les dades de JustWatch confirmades per aquest diari situen la final del Mundial de LoL de 2021 com el quart esdeveniment més vist del planeta-, el sector segueix sent una incògnita -sigui per desconeixement, sigui per prejudicis- per a una immensa majoria de la societat. Llanos i Piqué contribueixen a superar aquests murs, ampliant l'espectre de públic a quotes impensables fa uns anys.

Diversos membres del sector empresarial del videojoc, jugadors i analistes consultats per Nació comparteixen aquesta visió. I les xifres deixen per terra qualsevol competidor en l'àmbit estatal i europeu en lligues regionals. Tots tenen la mateixa sensació: KOI ha suposat una sacsejada sense precedents i molts clubs voldran seguir el seu rastre, emular la seva petjada i construir una base forta de seguidors. Però no tothom té l'Ibai. El salt monumental que ha fet el club es consolida amb l'arribada a la LEC (League of Legends European Championship), la màxima competició continental a la qual pot optar qualsevol equip. És el torneig a disputar si es vol arribar al Mundial. Són paraules majors.