GAME és una de les botigues amb més usuaris a l'estat espanyol de les darreres dues dècades. Era una de les màximes referències per a centenars de milers de persones abans que apareguessin els formats digitals. Donada la seva notorietat, moltíssims usuaris es van fer socis de la marca per diverses raons: els descomptes, poder vendre els seus jocs i acumular punts per després bescanviar-ho per consoles, videojocs o altres productes. És per això que la polèmica que ha esclatat al voltant de GAME en els darrers dies ha ressonat amb força per tots els racons digitals.
La cadena sempre havia assegurat una cosa: els punts que aconseguien els seus socis per les compres no caducaven mai. Però mai. És un fet que molta gent sempre preguntava a través de Twitter, Facebook o als fòrums de la web, perquè era un dubte molt estès. Què passava si tenies molts punts, no els gastaves perquè esperaves que aparegués un joc i així tenir un gran descompte? Que no, que no caducaven. No et poden desaparèixer. Doncs era mentida.
Segons han pogut saber des del portal especialitzat en videojocs Nintendúo, el canvi radical de política de GAME és degut a diversos motius. El primer, els canvis que s'acaben d'implementar a l'eina per gestionar els punts per part de cada usuari. Tot esclata perquè l'1 d'abril molts socis comencen a rebre notificacions que els seus punts acumulats del 2021 han caducat. Tothom va esclatar en còlera, però GAME -que recordem que sempre havia dit que no caducaven, tant per xarxes socials com a les seves botigues físiques- negava la major. Fins i tot silenciaven piulades.
Què ha passat, llavors? Doncs que les condicions legals que signaven els usuaris que es feien socis marcaven, des de sempre, que els punts caducaven. Ara bé, la comunicació per part de la companyia deia el contrari i, després, quan aquests punts desapareixien no es notificava de manera correcta. I els usuaris, per norma general, no mantenien un control d'aquests de manera exhaustiva.
Ara, a més, GAME ha enviat missatges als seus socis que notificaven un canvi molt substancial que ha acabat d'adobar el terreny de la crítica generalitzada contra la companyia. A partir d'aquesta setmana, per cada euro gastat no s'aconseguiran deu punts, sinó sis. La companyia també ha decidit silenciar les respostes dels usuaris a les seves piulades, expliquen des del portal especialitzat, a més de l'onada de casos en què diversos socis relaten com han arribat a perdre fins a 200 euros en punts.
Ets soci de GAME? Pots tenir un problema molt greu amb els teus punts
Els canvis de la companyia fan esclatar una onada de crítiques entre els usuaris, que relaten que han arribat a perdre fins a 200 euros

- Una de les botigues de videojocs de GAME -
- Europa Press
Ara a portada
-
Gaming És un error o el major encert dels videojocs: per què Sabrina Carpenter ha revolucionat «Fortnite»? Víctor Rodrigo
-
Gaming La cultura «gamer» de la violació, demostrada: què ha passat amb el videojoc «No Mercy» a Steam? Víctor Rodrigo
-
Creadors Neixen els Premis Crit, un reconeixement pioner a la creació de contingut en català Víctor Rodrigo
-
-
Publicat el 04 d’abril de 2024 a les 10:41
Actualitzat el 04 d’abril de 2024 a les 11:03
Et pot interessar
-
Gaming Un nou videojoc viatja per la cultura i la geografia catalanes
-
Gaming Et fa por que els menors no siguin conscients dels perills d'internet? Un nou videojoc català ho vol solucionar
-
Gaming La Superlliga del LoL es podrà seguir íntegrament en català
-
Gaming Gairebé un terç dels videojocs produïts a Catalunya no disposen de versió catalana