Tothom té al voltant algú que porta un Sonny Angel a la funda del mòbil. I si no coneixes a ningú, molt possiblement és perquè ets tu qui els porta. De TikTok a esgotar-se a moltes botigues, còpies fabricades en temps rècord i una segona vida per uns ninots creats fa més de 20 anys, aquest ha estat el tsunami Sonny Angel.
Aquests angelets, però, no són res nou. El creador, Toru Soeya, els va imaginar i produir fa més de 20 anys. En aquell moment, però, no van triomfar tant com ho han fet ara. De fet, l'ús que se'n dona -decorar el telèfon- no es podria haver produït llavors per dos motius: els telèfons no eren els d'ara i, a més, els àngels feien 18 centímetres, gairebé un pam d'alts. Ara, en fan set de centímetres. En total, des dels seus inicis, se n'han creat més de 1.300 variants distribuïdes en més de 33 països i a un preu mitjà de 10 euros per unitat.
Per què triomfen?
Aquests àngels fan referència a l'estètica kawaii (bonic, en japonès) i juguen al misteri, ja que el comprador no sap quin li tocarà. Els àngels van sense roba i porten un barret de diferents coses: fruita, flors, verdures, animals o dolços. A més, els que es poden enganxar al mòbil són un complement ideal i, com expliquen des de la companyia, un "perfecte company de viatge".
Ha estat tant el seu èxit que al Japó l'única manera de comprar-los és a través de plataformes digitals, com Amazon. A més, també acompanya el fet de ser sorpresa. Molts usuaris han penjat vídeos descobrint quin els hi ha tocat. Aquest és un còctel perfecte per tornar-se viral: una moda en auge i un vídeo amb el misteri de no saber quin Sonny Angel li tocarà a qui el vídeo i la recompensa final de conèixer-ho.
Els Sonny Angel tenen fins a tot una botiga oficial física. S'ubica a l'illa japonesa de Ishigaku, al sud del país. N'hi ha una segona a Taipei, la capital de Taiwan.