Més enllà de les activitats lúdiques de les que cada any poden gaudir els visitants, aquest any, el Mercat Medieval de Vic posa en escena un dels seus projectes més ambiciosos: "L'assalt de l'Altarriba". Es tracta d'una obra, dirigida per Pep Simón, que ja es va iniciar fa un any i mig quan Francesc Rocafiguera, l'arxiver de Vic, va cedir uns textos a Montse Albàs (guionista) i Eli Collelldemont (historiadora i documentalista) perquè en creessin una representació teatral.
Segons el mateix Pep Simón, la nova representació teatral és "un text que es pot veure junt o separat" ja que conté set escenes però cadascuna d'elles té una entitat pròpia. A la primera "s'expliquen els precedents històrics i en la darrera hi ha la celebració, quan Vic se salva de l'assalt de l'Altarriba", comenta el mateix Simón. Aquestes set escenes no es desenvoluparan en un mateix espai sinó que "el valor afegit són espais que habitualment estan tancats com l'Hospital de la Santa Creu, el Claustre de la Casa de Convalescència, l'Orfeó, el Pati dels Claretians, el Claustre de la Catedral, el Palau Bojons o l'Església de la Pietat".
En l'obra hi participaran 40 actors que desenvoluparan fins a 112 personatges situats entre el 1464 i el 1475 i la intenció de la direcció és veure-hi, també, "la petita història". Més enllà dels fets documentats, a cavall entre la història i la llegenda, el que ha interessat als creadors "ha estat veure com personatges no històrics van viure aquest assalt". Com a plus, la direcció també ha volgut introduir al text "una empremta de català antic". Un text que està "farcit d'usos, costums, jocs, músiques i balls de l'època".
Les set escenes de l'obra es dividiran en tres escenes al matí i quatre a la tarda i es representaran durant els tres dies del Mercat, del 6 al 8 de desembre. També es farà una representació el dijous, 5 de desembre, ideal perquè hi assisteixin els veïns de la ciutat.
Horaris i més informació de 'L'assalt de l'Altarriba'
Més informació del Mercat Medieval
Programa d'actes i activitats del Mercat Medieval

RECULL D'IMATGES DEL MERCAT MEDIEVAL DE VIC
Galeries de fotos, 2012:
- Ambient (diumenge 9)
- Pa Sucat amb Oli i l'amenaça dels Unglallarga
- Ambient (divendres 7 tarda)
- Ambient (divendres 7 matí)
- Mercadal D.O.
- Ambient (dijous, 6)
- Les escoles visiten el Mercadal V.O.
Galeries de fotos, 2011:
- Ambient (dijous, 8)
- Dansaires de Sant Miquel
- Ambient (dimarts, 6)
- Espectacle de falconeria
- Olivera de la Pau
- Drakonia, lluites d'exhibició
- Toniton "La Catapulta"
- Mercadal V.O.
- Les escoles visiten el Mercadal V.O.
Galeries de fotos, 2010:
- Espectacle de cloenda
- Retrats dels firaires
- Ambient
- "Llegendes medievals", de Titelles Naip
- Visita guiada al Museu Episcopal
- Ruta de l'art dels oficis
- Exposició d'armadures
- Visita turística a la ciutat
- Mercadal V.O.
- Dansaires de Sant Miquel
- Passeig inaugural
Galeries de fotos, 2009:
- Passeig inaugural
- Matí de dissabte
- Tarda de dissabte
- Artesans i brocanters a la plaça Major
- Medieval a 8 potes
- Dansa del ventre
- Torneig d'Herois
- Ambient del diumenge - Torneig de la Cia. Excalibur
- Campament de soldats i almogàvers
- Ambient del dilluns
- Faquir Testa
- Espectacle cloenda
Galeries de fotos de l'edició 2008:
- Espectacle "Galops de Foc"
- Matí de dilluns al Merca t
- Concert de la Capella Gregoriana dels Dolors
- El vespre del diumenge al Merca t
- Marató Medieval
- Un riu de gent omple els carrers del casc antic
- Inauguració oficial del Mercat
- Exposició de falconeria
- Exposició "Armadures d'11 Cavallers Catalans"
- El sopar medieval
Galeries de fotos d'edicions anteriors:
- Galeria de fotos 2007 (4)
- Galeria de fotos 2007 (3)
- Galeria de fotos 2007 (2)
- Galeria de fotos 2007 (1)
- Galeria de fotos 2006
- Galeria de fotos i vídeos 2005
- Galeria de fotos 2002
