Els IX Premis Literaris Pacte de Sant Sebastià, atorgats per Òmnium Cultural i l'Ajuntament de Santa Eulàlia de Riuprimer, han tornat a repartir-se arreu dels Països Catalans. Els guardons es van lliurar aquest diumenge, en el marc de la commemoració del Pacte dels Vigatans.
El primer premi de prosa infantil ha anat a parar a mans de Martina Viñas de Vic; el de poesia infantil se l’ha emprotat Estel·la Micó d'Almassora, Castelló de la Plana, al País Valencià, pel poema “L'Hivern”. La seva germana Meritxell Micó Frau s’ha endut el primer premi de prosa juvenil. En la categoria d’escriptors adults, el conte “L'alè dels déus” de Lluís Sanhauja s’ha emportat el guardó a Vilafranca del Penedès, i pel què fa a la poesia, ha estat Àngel Igelmo de Mallorca, pel recull de poemes Pil Pul.
El premi de poesia juvenil i el premi especial Llorenç Tomàs van ser declarats desert pel jurat.
Enguany el jurat estava format per Pere Tió, professor de llengua i literatura catalanes, Víctor Pallàs, filòleg i escriptor, i Txevi Rovira, regidor de Cultura de Santa Eulàlia de Riuprimer i humanista.
Guanyadors dels Premis Literaris Pacte de Sant Sebastià
Cultura i Mitjans
Els guardons es distribueixen arreu dels Països Catalans.
ARA A PORTADA
-
Societat Vic impulsa un servei d'acompanyament a les famílies i de suport al desenvolupament dels infants de 0 a 3 anys Irene Giménez Vinyet
-
-
Societat La Fundació Impulsa busca mentors per acompanyar joves a Osona durant el curs 2026-2027 Irene Giménez i Vinyet
-
Cultura i Mitjans Diada de Catalunya 2026: actes i activitats a Osona i el Lluçanès per l'Onze de Setembre Irene Giménez Vinyet
-
Cultura i Mitjans El concert inaugural del Mercat de Música Viva de Vic reflexionarà sobre la música en directe ACN
Publicat el
21 de maig de 2013 a
les 18:02
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
L'arquitectura també juga: quatre rutes per descobrir Osona aquest agost
-
Cultura i Mitjans
10 atractius turístics d'Osona que has de visitar aquest estiu
-
Cultura i Mitjans
Nova directora i nous reptes: Què passarà al Museu d'Art Medieval de Vic?
-
Cultura i Mitjans
Un estiu marcat per la calor i l'eclipsi solar: les millors imatges de la temporada a Osona i el Lluçanès
-
Cultura i Mitjans
Tot allò que has de saber de la Festa del Serpent de Manlleu
-
Cultura i Mitjans
Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 14, 15 i 16 d'agost
