Aquest dimarts, dia 28 d’abril a les 21 h donarà inici, al Museu Industrial del Ter de Manlleu, un nou cicle de conferències-audicions sobre música, que porta per títol “Calaix de sastre. Instruments i malalties”. Comptarà amb la presència de Jordi Domènech, Joan Vives, Joan Fèlix i Xavi Lozano.
La conferència inaugural a càrrec de Joan Fèlix, violinista i metge postgraduat en Medecina de les Arts estarà dedicada als compositors més closcats de la història musical: la sordesa de Beethoven, la sífilis de Schubert, els atacs de bogeria de Schnumann i Wolff... Malalties de les quals sempre hem sentit a parlar i de les quals, es podran saber els detalls més escabrosos, tot escoltant la música de les seves “víctimes”.
Les tres sessions restants estaran dedicades als instruments musicals: el seu funcionament? Qui els inventa? Per què formen part de l’orquestra? Per què van desaparèixer la viola da gamba, el clavicèmbal i el clavicytherium? Amb en Joan Vives, flautista i locutor de Catalunya Música, en Xavi Lozano, músic autodidacta, bufador de totxos i altres estris i del músic i cantant Jordi Domènech, escoltarem i reconeixerem els instruments de l’orquestra, els desapareguts i, a més, els instruments imaginaris.
El preu del curs és de 15€, preu per una sola sessió 5€, alumnes de l’escola de música gratuït. Inscripcions abans de les sessions.
Malalties i música
El Museu Industrial del Ter engega un nou cicle de conferències-audicions musicals. Els instruments i les malalties d’algun dels compositors més importants de la història en seran els temes destacats.
ARA A PORTADA
-
El GDT reivindica la crisi de la pesta porcina com «una oportunitat» per «transformar el model» Irene Giménez Vinyet
-
El Govern avala l'ERTO que afecta 450 treballadors del Grup Jorge a Osona pel brot de pesta porcina Redacció
-
«Macrocultiu» o diversificació: la pesta porcina accelera el debat sobre el model econòmic a Osona Irene Giménez Vinyet
-
La CUP aposta per la diversificació del model productiu per posar fre al «monocultiu de porcs i turistes» Irene Giménez Vinyet
-
Publicat el 27 d’abril de 2009 a les 19:20
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Vic celebra el Nadal amb un centenar de propostes repartides per tots els barris de la ciutat
-
Cultura i Mitjans Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 12, 13 i 14 de desembre
-
Cultura i Mitjans
Osona i el Lluçanès es bolquen amb «La Marató» 2025: totes les activitats
-
Cultura i Mitjans
Espinelves es converteix en l'epicentre dels mercats de Nadal amb la Fira de l'Avet
-
Cultura i Mitjans
El Mercat Medieval de Vic supera els 250.000 visitants en una 29a edició marcada pel bon temps
-
Cultura i Mitjans
Nadal il·luminat a Vic
