L'Arbre de Maig marca l'inici de la Quinzena Literària de Folgueroles

La festa, dedicada a Jacint Verdaguer, compta amb la presència de la consellera Neus Munté | Les danses popular i el Mercat del Llibre Vell de Poesia, actes destacats d’aquest diumenge

Publicat el 18 de maig de 2014 a les 07:13
La Festa de l'Arbre de Maig, aquest dissabte. Foto: Adrià Costa

La Quinzena Literària de Folgueroles, dedicada al poeta Jacint Verdaguer, s’ha iniciat aquest cap de setmana amb diverses propostes, entre les que destaca la Festa de l’Arbre de Maig, que ha tingut lloc dissabte. La celebració ha comptat amb la presència de la consellera Neus Munté, així com diverses autoritats, com l’alcalde de la població, Carles Baronet.

La Festa de l’Arbre de Maig està organitzada per l’associació Amics de Verdaguer i té per objectiu retre homenatge a l’arbre a muntanya, recollint el llegat que va deixar Verdaguer. L’acte es va començar a fer l’any 1987 i consisteix en una sortida a la Font Trobada, on es talla un arbre i es porta fins al mig del poble, on es planta i presideix tota la Festa Verdaguer, ara Quinzena Literària.

Els actes de la Quinzena Literària d’enguany tenen com a fil conductor el llibre “Pàtria” de Verdaguer, que va ser un encàrrec que li va fer el catalanisme polític l’any 1886 per tal de construir uns símbols per a Catalunya. Un bon estudiós de tota aquesta mitologia és el professor universitari Magí Sunyer, que va iniciar divendres, 16 de maig, la Quinzena Literària amb una conferència titulada "Mitologia catalana i literatura". A aquesta, se l’hi ha de sumar la presentació del llibre del catedràtic Joaquim Molas "Llegir Verdaguer", una antologia del poeta, l’endemà dissabte.

El dissabte s’ha pogut gaudir, a més de la Festa de l’Arbre de Maig, d’un altre dels plats forts d’aquest homenatge a Verdaguer: la representació de "La Pomerola", una obra que va ser representada sense èxit als Jocs Florals i que mostra un dels moments foscos de la biografia del poeta folguerolenc. L’obra, coproduïda per L’Atlàntida i adaptada per Pep Paré, s’ha representat a La Fàbrica (C/ de la Font, 45).

Les activitats continuen aquest diumenge, dia que comptaran amb la presència del conseller de la Presidència, Francesc Homs. D’entre les propostes d’avui, destaquen l’XIè Mercat del Llibre Vell de Poesia, l’ofrena floral, les danses i el concurs de Rams. El migdia,  hi haurà el Parlament d’homenatge a Verdaguer, a càrrec del conseller, i a la tarda, prop de 70 alumnes l’Escola de Música de Vic faran diversos tastets amb instruments de vent.

La segona setmana

La segona setmana, del 23 al 25 de maig, s’iniciarà amb una altra conferència, aquesta, titulada "De les cançons a al creació poètica. Un camí poc explorat en Verdaguer i Espriu", que anirà a càrrec de Jaume Ayats, musicòleg i director del Museu de Música de Barcelona, que ha realitzat un estudi sobre la cançó popular. El cor de dones Tornaveus il·lustrarà la xerrada d’Ayats.

El mateix diumenge al matí tindrà lloc la Caminada Verdagueriana per les Guilleries, que acabarà amb una lectura poètica i la inauguració de les Pedres esculpides per Evarist Dodas. Després d’aquest benvolguda, hi haurà els parlaments de l’alcalde de Folgueroles, Carles Baronet, i de la presidenta de l’ANC, Carme Forcadell.

L’altra activitat del relleu generacional de la Fundació, que tindrà lloc el mateix dissabte, és Flors del Desvari. Aquesta, que arriba ja a la cinquena edició, consisteix en un festival d’improvitzacions poètiques i musicals.

Programa d'actes de la Quinzena Literària

Aneu al web de Casa Museu Verdaguer


Galeries de fotos: