L'historiador i geògraf de Sant Martí de Centelles Francesc Roma ha publicat l'inventari del patrimoni existencial dels municipis de l'Alt Congost i l'Alt Tenes. Després de quatre anys de recerca sobre el terreny i en arxius documentals, veuen la llum sis volums que formen aquest inventari dels elements patrimonials més oblidats d'aquest espai geogràfic a cavall entre el Vallès Oriental i Osona.
"L'objectiu principal d'aquest inventari és posar de manifest tots els elements que demostren l'existència humana sobre aquest espai", subratlla Roma. Entre aquests elements hi ha masies abandonades, cabanes, barraques, forns de calç, pous de glaç, mines, basses i altres elements peculiars.
L'obra està distribuïda en sis volums dedicats a 12 municipis diferents. Per part del Vallès Oriental: Aiguafreda, Castellcir, Castellterçol, Sant Quirze de Safaja, el Figaró i Tagamanent. I d'Osona: Centelles, Collsuspina, el Brull, Hostalets de Balenyà, Sant Martí de Centelles i Seva. Es tracta d'una edició sense estocs, servida a demanda dels compradors, publicada pel mateix autor a l'editorial madrilenya Bubok Publishing. Cadascun dels volums es poden aconseguir en paper (en edició de pagament en blanc i negre) o en edició digital (edició gratuïta i en color).
Publiquen l'inventari del patrimoni existencial de l'Alt Congost i l'Alt Tenes
Cultura i Mitjans
L'historiador Francesc Roma aplega masies abandonades, cabanes, pous de glaç, basses o mines de 12 municipis del Vallès Oriental i Osona
ARA A PORTADA
-
Societat Presó provisional sense fiança pels dos detinguts que van agredir violentament un home a casa seva a Torelló ACN
-
-
Cultura i Mitjans Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 14, 15 i 16 d'agost Irene Giménez Vinyet
-
-
Societat L'Ajuntament d'Olost recomana no beure ni cuinar amb aigua de l'aixeta per presència de manganès Irene Giménez i Vinyet
Publicat el
17 de juliol de 2013 a
les 05:31
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Com eren les botigues de Vic als anys 60? Un nou espai museïtzat recrea antics comerços de la ciutat
-
Cultura i Mitjans
Festa Major de Manlleu 2026: programa d'actes i activitats
-
Cultura i Mitjans
Aquests són els pobles més bonics d'Osona segons la IA
-
Cultura i Mitjans
Els imperdibles de la Festa Major de Manlleu 2026
-
Cultura i Mitjans
Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 7, 8 i 9 d'agost
-
Cultura i Mitjans
El MEV incorpora un nou mètode de desinsectació d'obres d'art
