Presentació del Clownia Festival, a l'antiga Fàbrica Estrella Damm. Foto: Jordi Palmer/ND Txarango publicarà Som Riu, el seu segon disc, el proper 18 de març. Els seus seguidors hauran d'esperar fins al 3 de maig per escoltar les noves cançons en directe. Ho faran en un marc ben especial, i és que el grup del Ripollès ha decidit crear el Clownia Festival, un esdeveniment que reunirà una quinzena de grups i cantants a Sant Joan de les Abadesses entre els quals destaquen La Troba Kung-Fú, Strombers i Els Catarres. L'esdeveniment, a més, té voluntat de convertir-se en una cita anual amb la “filosofia de Txarango” com a fil conductor.
El Clownia Festival es farà els propers 2 i 3 de maig i té com a referent el desaparegut Festival de Folk que se celebrava a la Vall de Ribes. Tindrà tres escenaris, dos dels quals a l'entorn de l'Alberg la Ruta del Ferro, i un tercer d'accés lliure a la plaça Major a banda d'una zona d'acampada lliure.
Amb la història i el nom de l'esdeveniment no podia fallar el circ: se'n podrà veure al centre del poble –on també actuaran Bonobos, 9Son i Deudeveu- però sobretot a l'Escenari Àgora, una gran carpa que aplegarà des de la música del cantautor Cesk Freixas, a l'actuació de Pallassos Sense Fronteres, el folk i reaggue de Germà Negre i l’obra de teatre Remenant els boscos de la companyia Idària Teatre. En definitiva, “un espai que pretén que la gent participi i reflexioni. Música, teatre i circ com a eines de transformació social”.
Tanmateix, a la nit les mirades es fixaran en L’Escenari Principal, on hi hauran els plats forts del festival. Els caps de cartell seran els mateixos Txarango i La Troba Kung-Fú. El cartell es complementa amb els sards Train To Roots, Els Catarres, Búhos, Itaca Band i Strombers. Els fi de festa aniran a càrrec dels valencians Orxata, Sra Tomasa i DJ Ogt.
| Programació Clownia Festival |
|---|
|
Divendres 2 de maig Escenari Plaça Major (a partir de les 11.00) Bonobos 9son Escenari Àgora (a partir de les 16.00) Pallassos sense fronteres Cesk Freixas Escenari Principal (a partir de les 21.00) Train to Roots Els Catarres Buhos La Troba Kung-Fú Sra. Tomasa Dissabte 3 de maig Escenari Plaça Major (a partir de les 11.00) Circ Deudeveu Escenari Àgora (a partir de les 16.00) Remenant els Boscos Germà Negre Escenari Principal (a partir de les 21.00) Itaca Band Txarango Strombers Orxata Sound System DJ Ogt |
[vimeo]88305601[/vimeo]
