Per tal de commemorar els 75 anys del final de la Guerra Civil, el Memorial Democràtic ha produït l’exposició "Catalunya Bombardejada", amb la qual es volen recordar els bombardejos que a finals de 1938 i principis de 1939 van patir nombroses localitats de Catalunya. Aquesta exposició, que ja ha estat en altres municipis catalans, com per exemple al Museu del Ter de Manlleu, es podrà veure a Torelló durant el mes de setembre.
L’exposició explica els bombardeigs que van patir ciutats com Barcelona, Reus, Granollers, Lleida o Figueres i parla de la resistència ciutadana per afrontar els atacs de l’aviació feixista. La mostra es presenta a Torelló amb el títol "Perill de bombardeig: Aneu al refugi!" i conté informació de com es va viure aquest aspecte de la guerra a la Vall del Ges. El 2 de febrer de 1939 les bombes franquistes van caure sobre Torelló on, a més de nombroses destrosses, van provocar una víctima mortal. Un dels projectils també va impactar sobre el veïnat de Serrallonga de Sant Vicenç.

A més de la museïtzació dissenyada per TILBO, en l’exposició es podrà veure el documental "Estruendu", elaborat pel Cosidor Digital, en què es recullen els testimonis de persones que van viure els fets en primera persona.
"Catalunya Bombardejada" s’inaugurarà el dissabte 13 de setembre, a les 8 del vespre, al Museu de la Torneria, en un acte en què es presentarà l’esmentat documental i en el qual assistiran representants municipals i el director del Memorial Democràtic, Jordi Palou-Loverdos.
L’exposició es podrà visitar fins al 22 de setembre. De dilluns a divendres de 5 a 8 de la tarda, i dissabtes, diumenges i festius d’11 a 1 del migdia i de 5 a 8 de la tarda.