Malgrat que se celebra aquest divendres, ja fa dies que molts comerços tenen cartells anunciant descomptes del Black Friday als aparadors. Molts petits comerços de Vic ho han fet a contracor i criticant un model que asseguren que els va en contra. Des de l'entitat Vic Comerç calculen que, dels 300 socis que tenen, un centenar farà algun tipus d'oferta, i creuen que molts s'hi veuen "arrossegats".
A la capital d'Osona els petits comerciants creuen que el Black Friday és una campanya més enfocada a les multinacionals o grans marques. La Maite Soldevila és propietària d'una botiga de roba de dona i, malgrat no estar-hi d'acord, s'ha vist empesa a participar-hi. "Necessites fer alguna coseta perquè tothom t'ho reclama, però no ens dona beneficis", lamenta. Explica que els descomptes els fa en peces seleccionades i no a tota la botiga: "És impossible fer-ho amb tot perquè s'han de pagar les factures".
El centenar d'establiments que durant aquesta setmana ofereixen algun tipus de descompte, solen rebaixar els articles entre el 20% i el 40%. La presidenta de Vic Comerç, Núria Simon, creu que per a molts comerços -sobretot de roba, calçat, complements i òptiques- la data és "una campanya bona i forta" i creu que és una avantsala de les compres de Nadal. És conscient, però, que el petit comerç es veu "arrossegat" a participar-hi, també perquè el client ho demana.