Les serradores Boix i Cunill, del Berguedà; Fustes Jané, de Solsona; Palets J.Martorell, de La Selva; i Fustes Solà, de Prats de Lluçanès, van convocar fa uns dies aturades puntuals de la producció per manca de fusta. Les cinc firmes, que representen el 50% de la producció del país, denunciaven “l’inmobilisme de l’administració davant la gestió dels boscos”.
Les serradores mostraven la seva preocupació per la manca de fusta per continuar la seva activitat. Manifestaven que tot i que a les dades del Departament d'Agricultura sembla que hi hagi un lleuger excedent de fusta als nostres boscos, "la realitat és que la indústria ha d'importar anualment més de 100.000 metres cúbics de fusta que no pot aconseguir a Catalunya".
Uns dies després, en una nova nota de premsa conjunta, aquestes serradores valoren “positivament” l’esforç del Departament d’Agricultura que recentment “s’ha posat a treballar en el sentit de les demandes i ha comprès que el problema de les serradores no és una simple qüestió de mercat sinó també de les dificultats per poder extreure la fusta del bosc”.
També es veu amb bons ulls la voluntat d’augmentar l’oferta dels aprofitaments de fusta dels boscos públics, una demanda del sector de fa més de deu anys, i s’anima el Govern a continuar treballant en aquesta direcció. “La taxa d’extraccions a Catalunya (19%) dista molt de la de mitjana europea (67%) però la taxa d’aprofitaments dels boscos públics encara està molt més lluny (4%)”, apunten.
Però tot i “la bona voluntat” que s’ha demostrat des del Departament, les serradores “dubten” que aquesta iniciativa pugui tenir èxit si no es fa conjuntament amb tot el sector. “Actualment no hi ha converses entre les direccions del Govern i de la indústria de la primera transformació. Les bones intencions poden quedar diluïdes i fins i tot ser contraproduents si no és té en compte les necessitats reals de la indústria, que ni tan sols va ser convidada a la presentació del Programa Anual d’Aprofitaments Forestals”, es lamenten.
Cinc serradores catalanes demanen més diàleg al Govern
El sector valora positivament la voluntat del Departament d’Agricultura d’augmentar l’aprofitament dels boscos públics
Ara a portada
-
Societat Salut i l'Ajuntament de Vic perfilen la cessió del solar del Mercat Municipal per construir-hi un nou CAP Irene Giménez Vinyet
-
Societat Osona Salut Mental amplia les instal·lacions amb consultoris nous i sales per a teràpies de grup Redacció
-
Ciutats Sau instal·la alarmes per advertir la població en cas de trencament de la presa Arnau Urgell i Vidal
-
Cultura i Mitjans El bressol original que va allitar Jacint Verdaguer s'exposarà de forma permanent a la Casa Museu de Folgueroles Redacció
-
Publicat el 01 d’abril de 2014 a les 07:13
Et pot interessar
-
Economia Plena ocupació del turisme rural al Collsacabra durant la Setmana Santa
-
Economia Empresaris d'Osona es reuneixen amb el president de la Cambra de Comerç
-
Economia El Mercat del Ram reuneix les entitats agràries: «És una oportunitat per treballar juntes pel bé del sector»
-
Economia El CEDO i Translog signen un conveni per impulsar el sector del transport i la logística a Osona