El Govern ha aprovat aquest dimecres la constitució dels consorcis que desenvoluparan 32 àrees residencials estratègiques (ARE) a 23 municipis de tot Catalunya. Entre aquestes, n’hi ha dues a Vic: l’ARE de la Bòbila i la del Graell.
El mes d’agost passat aquests 23 ajuntaments van fer el primer pas per desenvolupar les àrees residencials estratègiques, en aprovar en ple els estatuts que regiran els consorcis urbanístics i ara, un cop superada la informació pública sense rebre al•legacions, han rebut el vistiplau del Govern per iniciar la constitució de cadascun dels seus consorcis. Aquests consorcis estaran integrats per l’ajuntament corresponent i l’Institut Català del Sòl (INCASÒL), i seran els òrgans que promouran la urbanització dels nous sectors residencials.
A partir de l’acord aprovat aquest dimecres, i d’acord amb cada ajuntament, es decidirà el ritme de creació d’aquests consorcis per a l’impuls de cadascuna de les àrees residencials estratègiques dels seus municipis segons les seves necessitats i l’existència de demanda per fer-ho.
- Més informació
El Govern constitueix 23 consorcis per impulsar 32 ARE a Catalunya
A Vic hi ha projectades dues àrees residencials estratègiques, a la Bòbila i el Graell.
ARA A PORTADA
-
Cedeix una sitja de la farinera de Casa Tarradellas i provoca l'esfondrament de part de la façana de la nau Redacció
-
-
Incendi en un pis de Torelló: tres persones traslladades a l'Hospital de Vic per inhalació de fum Redacció
-
-
Prats de Lluçanès recupera el Cafè Teatre Orient després de més de 20 anys tancat al públic Irene Giménez Vinyet
Publicat el 17 de desembre de 2009 a les 07:22
Et pot interessar
-
Municipis Les notícies més llegides de la setmana
-
Municipis Olost farà una consulta per decidir si surt o es manté a la comarca del Lluçanès
-
Municipis L'Art Fest de Torelló omplirà de grafitis més de 150 metres de paret de l'Institut Cirvianum
-
Municipis Mor el conductor d'un cotxe en un xoc frontal a la C-25 a Sant Sadurní d’Osormort
-
Municipis Netegen les vies del tren de l'estació de Manlleu
-
Municipis Cau una part del Castanyer de les Nou Branques de Viladrau